Tankizar

Alla inlägg under november 2011

Av Maria - 10 november 2011 09:43

Idag blev det en smoothie till frukost á la LCHF stile. Tycker att de är riktigt goda och jag står mig å länge på dem. Blir riktigt mätt. Så nu tänkte jag dela med mig av receptet.


Frukostsmoothie


1dl vispgrädde

1dl grekisk yoghurt

1 dl gammaldags mjölk

1 dl bär t ex, blåbär, hallon, jordgubbar.

4 gräddisbitar ( alltså grädde nerfryst i isbitsblock)


Mixa ihop allt till en slät smoothie. Njut  


                                                  
                                    

Av Maria - 9 november 2011 20:30

Idag var det dags att ha ett pass på ett annat gym än jag vanligtvis brukar instruera på. Nu är det så att jag gärna vill byta och vara på detta gymmet istället. Det ligger närmare hem och öppnade undertiden som jag gick igenom graviditet nummer ett. Men nu ska jag inte ha några mer barn ( i alla fall inte än på några år) Så nu vill jag börja på detta gymmet istället. Så måste visa framfötterna. Har ju fått in en fot och hoppas kunna få köra pumppassen där på onsdagar. Vet att de behöver en instruktör och hoppas att jag får chansen. Håll tummarna 


I alla fall så var det kanonbra idag. Deltagarna var helt med på noterna och fick till och med dem att sjunga med i bicepslåten i refrängen    .  Fick med mig alla att kämpa extra hår och även jag kämpade extra. Helt plötsligt börjar vissa övningar kännas lite lättare. Dags att lägga på ett kilo tro? Vilket underbart gäng. Kunde inte varit bättre. Helt j***a underbart.  Känns så bra både i kropp och själ. Hålla kvar i känslan till nästa pass är ett måste.


                                                  
                                                                             


Av Maria - 9 november 2011 20:22

vad tycker ni om den nya headern? Tar gärna emot synpunkter och komentarer   

Av Maria - 9 november 2011 15:44

har en liten idetorka när det gäller kortskapandet. Inväntar nytt material så då kommer man igång igen. ska göra ytterliggare ett farsdag kort. Men finns det några särskilda kort ni vill se?? Skriv gärna   

Av Maria - 9 november 2011 15:27

Ja lite så är det i familjen just nu. Sonen somnade nästan mitt i mellanmålet nu på eftermiddagen. Lite sent att sova men vad ska man göra. Han får lägga sig senare ikväll istället.   

                                                  
                                 

               

Jag har haft turen att träffat en sån underbar sambo. Sonen har ju vaknat tidigt på morgonen   :( runt fyra tiden men sambon har tagit det. Jag har alltså kunnat sova till halv sju varje dag. Lyxigt, men tycker lite synd om honom som har tagit detta. Har dock erbjudit mig men han sa att var han ändå vaken så kunde han ta det. Bara älskar honom för det  . Men nu går han runt som en zombie istället så nu har jag tänkt försöka vara lite snabbare upp på morgonen så att jag kan ta hand om J. Hoppas verkligen att det går som jag tänkt men kan ju inte göra någonting åt det . Undrar bara hur man ska få J att sova längre?? Ett litet mysterium.

Av Maria - 9 november 2011 11:51

idag var det massage dags för lilla A. Sista gången och idag njöt hon i alla fall till att börja med. Men sen blev hon trött och ville inte alls vara med. Det brukar vara så här hemma också. Det är tröttande att få massage.  Sen fick jag åka iväg och häta J hos farmor. Men han skulle ju absolut inte följa med, men efter lite tjat så fick jag ta på honom jackan :) och inget gnäll fastän jag trodde det. Nu ska här laddas inför pumpass ikväll :)



Vill du ha mer besökare till din sida gratis: http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=hjelte

Av Maria - 8 november 2011 20:30

Har fått lite pysslat i alla fall denna vecka. Först  blev det två armband. Lite lättare stuk men ibland vill man ju ha något enklare.

                                                      


Det andra blev ett farsdag kort till sambon. Han håller på med traktorer så jag tyckte att detta passade bra :)



                                                  

                                              

     

Av Maria - 8 november 2011 20:26

Dagen har helt ängnats åt barnen. Vi började med att gå ner till Öppna förskolan. Mycket trevligt och J log stort när vi kom in genom dörren. Han visste exakt vart han ville och att det var de små bilarna som gällde idag :). A tog det lite mer lugnt men hon kan´ju inte ta sig runt ännu så det bli allt att sitta där mamma sätter en. Men hon var allt nöjd.


Sen var det dags för föräldragrupp. Tur att det är i samma byggnad. Kunde fråga om J kunde vara kvar nere på öppna och leka. Han skulle inte tycka att det var särskillt roligt att behöva vara stilla och vi hade tur att J kompis kom för då kunde jag fråga hans pappa och det var helt ok att passa. Så sagt och gjort så gick jag upp till föräldragruppen. Det blev en kortis men A såg i alla fall till att det var hon som hördes och att inte bara vi vuxna skulle prata :). Idag hade vi besök av cheferna för förskolan. Det börjar ju bli dags att tänka på att söka in så att man får en plats. Fast jag tänker vara hemma till augusti men tiden går ju så fort så vi kommer säkert snart vara där igen.


gruppen var i alla fall slut i god tid till rytmiken på öppna. Denna är J:s favorit. Särskillt idag då de blåser såpbubblor :). Han hörs nog mest av alla barnen när det är dags.


På eftermiddagen blev det mycket lek. A sov mest så J fick ensamtid med mamma. Han har snöat in på traktorer för tillfället så det såg ut såhär på parkeringshuset idag.


 


Mycket traktorer är det :). För mig bestod det mest i att köra hissen upp och ner och brumma lite ibland.

Resten av dagen bestod av att mest leka med barnen. Kunde inte göra så mycket annat men det känns skönt att ta sig den tiden också. Det andra kan vänta till en annan dag.

Ovido - Quiz & Flashcards