Tankizar

Alla inlägg den 27 november 2011

Av Maria - 27 november 2011 19:56

Var ju som sagt hemma hos mamma och pappa . Utan barn för det var ju tjejträff igår. Idag hälsade jag på hos en väninna :). Mycket trevligt må jag säga. Fick hjälpa till med att baka ut lite pepparkakor. Vet inte riktigt hur mycket det blev men en hel del pepparkakor blev det allt. Mina var dock de tunnaste ;).

Det blev ju lite prat också. Blir säkert mer nästa gång vi ses.

Då ska vi försöka annordna en bakträff. Vi är ju två tjejer som älskar att baka. Jag gör det dock lite för lite just nu men har man två små barn så kan man ju inte hinna allt. Men hon bara bakar och bakar och läser böcker. Ett mycket stort intresse hos mig också vill jag säga.


Sen var det ju dags att sätta sig i bilen och åka hem. Innan stormen Berit tog fart ordentligt. Kände allt vinden i bilen en hel del gånger. I GBG var det stopp vid tingstadtunneln. Inget nytt där. Så tog vägen över angeredbron istället.

Men hem kom jag och kunde ge mina barn en riktigt stor kram och en stor puss.

Man saknar dem så mycket när de inte är där. Det var nog det konstigaste med detta besök. Man kände sig lite borta att man inte hade något att göra. Annars brukar man ju ha fullt upp. Dock ej denna gång.


Nu har jag det roliga nöjet framför mig att jag ska ställa mig bakom strykbrädan för att stryka lite.

Görs ju inte av sig sjäälv tyvärr...


Ha en toppenkväll


/ Maria 


Av Maria - 27 november 2011 19:37

Mamma och pappa hade varit på auktion förra helgen. Där hade de ropat in en klösstolpe till oss. Vår gamla är ganska trasig. Men har inte hittat någon bra att ersätta den med. Men nu fick vi en för bara 160 kr.

Det var en lite större modell som man bygger på höjden. Men vi delade upp den på två istället för att kunna sätta den ena på ovanvåningen.

   

Men de är redan invigda och helt godkända av båda katterna   


Det följde också med ett rör som de kan leka med, i och ovanpå. Trodde faktiskt inte att de skulle glla den eller inte använda den alls . Men så fel jag hade. De tyckte att den var riktigt kul. I alla fall vår äldste kisse.

    

Siri och Minibus leker för fullt :)



/ Maria

Av Maria - 27 november 2011 19:21

Det var det igår när jag skulle hämta pengarna för sakerna på loppisen. Hade tydligen inte varit så mycket folk där som det brukar vara. Fick bara sålt kläder för 300 kr. Inget av de stora grejerna var sålda.

Mamma hade varit där på dagen och hon sa att det inte alls var så trångt som det brukade. Man kan inte gå omkring utan bara tränga sig fram. men så hade det inte varit denna gång.


Tänkte att jag skulle ge det en chans till i mars. Det är då det brukar vara. Får se om det blir sålt lite mer då.

Mamma var också förvånad att inte mer var sålt och att vissa saker inte var köpta. Sen hade de som organiserade det hela packat lite fel kläder i våra påsar. Man får tillbaka de saker som inte är sålda (om man vill). Så fick väl tillbaka kläder för samma summa som jag sålt. Det var faktiskt ganska fina kläder så de får åka med nästa gång också.

Måste ju bara försöka igen. Testa kan man ju alltid göra.


/ Maria


 

Ovido - Quiz & Flashcards