Tankizar

Alla inlägg under juli 2012

Av Maria - 30 juli 2012 07:30

Dagens viktigaste mål. Det är den som avgör lite hur dagen kommer bli. I alla fall är det så för mig. En rejäl frukost står jag mig på ett tag och har en bra förutsättning att hålla blodsockret på jämn nivå :-).

Idag som många andra dagar blev det omelett la även lite ost ovanpå. Gillar att lägga till några bär. Idag blev det frysta blåbär. Försöker ha färska men frysta går också bra.

Till detta blir det ett glas mjölk. Ska jag träna så blir det även ett glas vatten.

//Maria

Av Maria - 29 juli 2012 21:45

Åkte ju iväg och hade mitt pump pass.

Det gick faktiskt bra trots huvudvärk och som jag trodde försvann den. 

Men helt på topp var jag ju inte kände jag men det får man ju inte visa riktigt.

Så det var bara att bita ihop och somm sagt gick det bra :)


 


Får be om förlåt på den dåliga kvaliten på bilderna. Min telefon är inte längre den bäsa att ta bilder med.

Har lyckats att bli repig. Men den funkerar i alla fall för tillfället.

Har ju lättare att blogga nu när man har appen.

Fast ett och annat inlägg hinner man ju skriva på datorn också när småttingarna sover   .


Bilden är i alla fall tagen innan passet. Innan alla deltagarna dykt upp. Tror inte at de skulle bli så glada att vara med på bild. Ser ju faktiskt ganska snygg ut   .


Självklart var min Celsius med. Idag behövde jag den verkligen. Fast bara i början av passet.

Sen så brukar jag glömma av at dricka dem. Särskilt när jag själv instruerar.


 


Nästa bild är taget efter passet. Ja det ser man ju nästan på den snygga frisyren..haha.

Syns inte så bra men har börjat få ganska snygga biceps. Var ju bara tvungen att visa   .


 


Ja nu har jag egoboostat mig lite. Känns ju alltid lika bra   .

Man kan ju behöva det ibland hehe.

Brukar inte gilla att vara med så mycke på bild men det har börjat att ändra sig den sista tiden.

Särskilt då självförtroendet börjat öka. 

Fast ibland kommer ju de dåliga tankarna tillbaka. Det gör de ju alltid men inte så ofta längre.

De mörka molnen dyker mindre och mindre upp och det känns så bra.


Bjuder till sist på två bilder tagna när vi var på Liseberg. 

Den första är när jag och J åke karusellen och den andra då inspekterat J och A sina vinster.


 


 


Önskar er en trevlig kväll     


// Maria


Av Maria - 29 juli 2012 15:58

Snart är det dags att bege mig iväg för att instruera ett pumppass. Denna gång i Uddevalla. Är jag laddad ,nej inte direkt. Har haft huvudvärk större delen av dagen så detta kommer kännas tungt.

Men har tränat bort huvudvärk förr så ska göra det igen. Gäller bara att komma ut ur huset. :-).

Lade mig på soffan förut med en kopp te och stickade lite. Japp har börjat med det så nu är det inte bara scrapbooking och virkning. Jaja det är kul med projekt som man kan lägga undan och ta upp när man känner för det. Bjuder på en liten bild . Det färdiga resultatet lägger visar jag sen när den är klar. Men det ska i alla falm bli en typ av mössa.

// Maria

Av Maria - 29 juli 2012 10:07

Hade en mycket trevlig kväll igår.

De var en mamma som jag har börjat lära känna som ville gå och frågade mig om jag ville följa med.

Kan väl ärligt säg att det ine var så mycke folkt och trodde nog att det skulle vara lite mer drag men är det musikquiz så är det.

Lägg sedan till att det är lilla Henån som jag skriver om så förstår du nog att det inte är så mycket folk.

Fast tror nog att sommargästerna svek igår pga vädret. 

Det regnade i stort sett ända fram till det började.

Som tur var satt vi inne i ett tält   .


Är ju inte ute så mycket så passade på att locka fram en klänning och göra mig lite fin för tillfället.

Men bara lite för som sagt funkar det inte att vara för uppklädd.

Eller jo det gör det ju också om man vill förstås.


Rotade fram denna klänning i garderoben. har inte kunnat ha den på några år. Men nu sitter den till och med bättre än när jag köpte den.


 


Hade i alla fall en trevlig kväll med musik, vilket inte var riktigt i min smak och så kunde jag inte frågorna rikigt heller.


 


Men lyckades i alla fall skramla ihop 7 rätt av 12. 

Vann inget men det spelar ju ingen roll roligt hade jag  och fick prata lite.

Var hemma igen tidigt då quizet var slut åtta och om man ville stanna kvar så var man tvungen att betala inträde.

Varken jag eller A ville eller kände för att vara kvar. 

Var ju inget jättedrag precis och inte så mycket folk och vem kommer till ett öltält vid 20.00 på kvällen.

De dyker ju upp senare.


Idag blir i alla fall en lugn dag tillsammans med barnen    


// Maria




Av Maria - 28 juli 2012 10:55

Nu har man varit iväg och haf sitt pass. Inte lika superladdad idag märkte jag men de gick riktigt bra ändå.

Går ju för det mesta igång precis när passet börjar. 

Man tar det lite lugnt under uppvärmningslåten och sen så ger man gärnet :) Lovet it   

Men ska säga att jag kände mig stel i ryggen och benen brände. Så nu tar jag det lite lugnt idag.

Har lovat bort mig på pass imorgon också och sen måste   jag ta tag i löpningen också. 

Mindre än en månad kvar till midnattsloppet i gbg.

En mil är det och mitt mål är att springa på 50 min eller under. 

Vet att jag kan ta 8 km på 40 min så borde ju gå eller hur??


Ikväll ska jag till Christers här för ett litet musikquiz.  

Är helt hopplöst kass på det så får se hur det går   . 

Men det är ju bara att ha roligt eller hur?

Måste bara säga att jag har världens bäsa sambo   .


Ha nu en trevlig lördag. Det ska jag ha :)


// Maria


 

Av Maria - 27 juli 2012 20:44

Idag har det varit vila för min del.

Avslutade kalasdagen igår med ett rpm pass och ett zumapass.

Så idag behövde kroppen vila. Annars uteblir ju resultaten.

Man bryter bara ner muskler istället för att bygga.


Jag och L-I har pratat ett tag om vi skulle åka ner till Liseberg och idag passade de så bra.

Ingen hade något inplanerat  så det fick bli en tripp till Gbg.


 


Berättade det för J igår och han blev eld och lågor. 

Han är ju dock bara 2 år och har inte någon koll på vad Liseberg innebär (förän nu) men han ville dit och ville dit direkt.

Så när jag kom ner i morse så satt han vid frukostbordet med sin smörgås och det första han sa till mig var Idag Liseberg. Med ett stort leende och glittrande ögon.


När vi väl kom fram var han nyvaken och inte riktigt uppe i varv men A ville åka så sagt och gjort så fick hon åka sin första gång i farfarbilarna. Hon älskade det och tyckte att det var så rolig att hon vägrade att släppa ratten.

J kom igång tillslut och ville bara åka åka åka. Precis så det ska vara så det var bara att hänga på :)


Nu ska jag njuta av lugnet een stund och sen blir det sängen. Har en pumpklass imorgon :)

önskar er en trevlig fredagkväll 


// Maria


   

Av Maria - 26 juli 2012 06:28

Igår var ju en helt underbar dag. Sol hela dagen kan ju knappast bli bättre.

Vi har ju inte varit så bortskämda med klarblå himmel denna sommaren.

Hade ett litet besök av en mamma som jag håller på att lära känna. Hon har också två barn och hennes äldsta dotter är 3 den yngsta är snart 6 månader. J och denna flicka leker så bra ihop och har så roligt tillsammans.

Det är så roligt att se :)

Nu när det var så varmt och skönt var vi ju bara tvungna att gå till stranden och bada.

Eller ja barnen plaskade i strandkanten 

och vi tittade på. 

Är själv en sån badkruka att det krävs mer värme i luften innan jag ska ta mig ett dopp

och självklart lite varmare vatten ;)


Kom på att jag inte hade så mycket att bjuda på så bakade två sockerkakor.


En saftig sockerkaka


 


Recept Saftig sockerkaka

ugn 175  grader  form ca 1,5 l

50g margarin eller smör

1 1/4 dl mjölk

2 ägg

2 dl socker

3 dl vetemjöl

1½tsk bakpulver.


Smaksättning:

2 tsk vanilj--eller vanillinsocker. Går även bra att ta rivet skal av lime eller citron.


Smörj och bröa formen. Smält fettet och häll i mjölken, den kan gärna bli varm.

Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt den varma vätskan och ev. smaksättning. Rör till sist ner mjölet och bakpulvret. Häll smeten i formen. Grädda i nerdre delen av ugnen ca 35-40 min.



Om man bara häller i 2/3 av smeten i formen och blandar i 2msk kakao och 1 msk vatten i resten av smeten som är kvar i bunken. Sen häller man i den mörka i den ljusa så blir det en Tigerkaka :)


 

Brukar bli mer marmorerad men det blir ju lite olika varje gång.


Detta var det allra första recept som jag lärde mig att baka alldeles själv med ugn :)


Avslutade dagen med att hålla ett pumppass. Hade faktiskt 14 deltagare och det var många fler än vad jag trodde en så vacker dag som det var igår. 


Idag fyller sambon år   .


Stort GRATTIS till honom och nu ska jag dekorera tårtan.


Av Maria - 25 juli 2012 10:29

Har en riktigt bra dag idag. Är så nöjd och glad :-). Solen lyser ute och även inne. Särskillt lyser den i mitt sinne idag. Inga mörka moln i sikte. Allt är bara underbart.

Blev ingen morgonpromenad idag. Tog lite sovmorgon istället och det behövs ju det med. Låtet man inte kroppen vila så kommer inte resultaten. Viktig lärdom.. Har idag fått på mig ett linne som jag hittade i mina gömmor i garderoben. Det har legat där ett bra tag och bara väntat på att få bli använt. Innan kunde jag ha det men det satt lite tajt för min smak. Varför jag köpte det då vet jag inte men det var väl ett sådant där en dag köp. Menidag är den dagen. Har det och det sitter till och med lite löst. Love it :-).

Ut och njut nu i solen. Det ska i alla fall jag :-). Njuta i fulla drag idag.

//Maria

Presentation


Hej jag heter Maria. Skriver om hur jag får ihop barn, träning, scrapbooking...ja allt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

besöksstatistik

Besökare

Länkar

RSS

Digitala stämplar gratis


Ovido - Quiz & Flashcards