Tankizar

Alla inlägg under januari 2012

Av Maria - 31 januari 2012 15:22

Bara älskar denna plats dit man kan ta sina barn och de kan leka och busa runt :)


Nu är det så att öppna förskolan här på Orust nu har fått byta lokaler. Eller ja de har fått flytta upp en våning. Det har nämligen dykt upp mögel på en förskoleavdelning så den avdelningen har ju då fått öfs lokaler.

Inget bra byte tycker jag personligen men vad ska man göra. 

Vi är ju lättast att flytta på och då får det ju bli så. Kan ju tycka att den här komunen kan börja sköta sina lokaler bättre. Blir ju lite mörkrädd. Först river de skolan för alla barnen pga mögel och det visade ju sig att det var +

mögel pga dålig skötsel och nu dyker det upp på förskolorna.

Något som inte står rätt till.


Nä nu gled jag från ämnet ;). 

Öppna förskolan här är så bra och Lisbeth och Mia som håller i det är helt underbara. Visst är det jobbigt och trångt i de nya lokalerna. De är inte lika stora som de andra och ljudnivån kan ju bli ganska hög.

Jag brukar vara där två dagar i veckan. Tisdag förmiddag och torsdag eftermiddag. Brukar vara lugnast då. Joel gillar inte när det är för stora grupper så anpassar mig till det. 

Det är ju han som ska trivas och leka.


Men det är ju så skönt för mig också. Nu när barnen tar sig runt själva kan jag bara sitta och övervaka. Pratas ju också en del med de andra föräldrarna. Joels bästa kompis Jonas brukar komma på tisdagar också. De har den mest grabbiga hälsning som man kan tänka sig. De ställer sig med stora leenden och bara gapar åt varandra innan de springer iväg :))


Idag var det faktiskt lite fler barn där än vanligt. Det har börjat komma föräldrar som har barn i samma ålder som Alicia. Lite roligt för henne och för mig. Då får jag ju lära känna dem lite också.





Alicia står mot en akivitetslåda. Mycket roligt att känna, snurra på och så kan man stoppa in plattor i hål.  Allid lika rolig även bland de lite större barnen. Fast då mer för att klättra på :).


Joel däremot har lite svårt för att slita sig från målarrummet. Som tur är finns det alltid en snäll mamma eller så ställer Lisbeth eeller Mia upp och målar lite med honom. Jag får ju vara där Alicia är så länge som hon ine godtar någon annan. Men det går ju över.


Idag upptäckte i alla fall Joel någonting nytt. Play doh lera. Han bakade kakor och bullar och lärde sig hantera en kavel.


 

Superkoncentrerad var han hela tiden  och ville inte gå därifrån.


Vi avslutade vår lilla sund på öf med rymik. Så det var sång, dans och idag blåser de bubblor.


Det var min förmiddag det :) Hoppas din också varit bra


// Maria

Av Maria - 31 januari 2012 06:50

Visst är det skönt att få sova.

Man saknar det när det blir lite oroliga perioder. Men just för tillfället sover båda barnen gott :)

Och deras föräldrar också förståss ;).

Önkar att det håller i sig.


Nä nu kom sonen med en bok som vi ska läsa så blir inte mycket skrivande just nu.



// Maria

Av Maria - 30 januari 2012 21:29

Måste bara få berätta. Är så nöjd med mig själv just nu. 

Ställde mig på mammas och pappas våg. Brukar väga mig på den och jag var riktigt nyfiken på vad den skulle visa.

Jag tränar ju ganska mycket styrka så brukar inte bry mig om vad vågen visar. Mer på vad måttbandet säger.

Muskler väger ju mer men tar mindre plats, som man säger ;).


I alla fall så visade den på 69 kg. Så lite har jag inte vägt sen ettan på gymnasiet och jag tog studenten 2001.

Så att tänka på att göra lite hälsosammare val har faktiskt gett resultat.


Har ju märkt det på kläderna men det är ju alltid skönt att få det bekräftat så man kan se det.

Ibland behöver man ju det. Se det menar jag, för att verkligen förstå att något händer.


Vet att det finns många som kämpar där ute. Så fortsätt kämpa. Fortsätt göra hälsosamma val.

Ni klarar det, men det är ju mycket slit. 

Pepp i massor till er :)




// Maria

   


Av Maria - 30 januari 2012 19:25

Det är vad vi har varit idag. Hemma i lugn och ro. Riktig skönt faktiskt. 

Det är då man märker att man faktiskt gillar huset man bor i. Ja i alla fall lite mer än vad man trodde. Kände nästan som att jag hatade det. Så man klättrade mer eller mindre på väggarna. Kommer nog bli så igen om ett tag. Men får väl försöka ha kvar den här känslan så länge det går.


Har lyckats tvätta lite. Inte så alltid så lätt med två barn som följer en i hälarna hela tiden och den ena skriker. Nä så illa är det inte. Joel hjälper gärna till att tömma tvättmaskinen och lägga det i torktummlaren och sen fylla tvättmaskinen igen. Mammas lilla hjälpreda :)


Sen bestod dagen mest av att leka med barnen och självklart gå en promenad.

Lyckades också klämma in ett pumppass. Ja hade ju helt glömt av att jag hade lovat att ta det men tur att jag tittade i almanackan. Så nu är man mör i kroppen och Axlarna de känns vill jag lova.

Men grymma deltagare som vågade lägga på lite mer och vågade ändra lite i sin teknik för att det skulle bli ännu bättre :). Bara älskar när folk verkligen lyssnar och försöker. Då vill man ge lite mer av sig själv så att det blir ännu bättre.

Lyckades också variera rösten så att jag inte bara gapade. Tänkte på det och behöver förbättra mer. Men är ju på gång i alla fall. :) Så nu ska jag njuta. Ta det lugnt och slappna av :)




Min lilla pojke   i morfars 45or  .  Det var en syn det.



Ha en underbar kväll


// Maria

Av Maria - 29 januari 2012 21:13

Kom ju som sagt hem idag. Men när man har pass så blir det ingen ro. Idag hade jag lovat att hjälpa en ny tjej att teama tillsammans med henne. Detta innebär att vi är två som håller i passet. Hon kör sina låtar och jag mina.

Hon behövde hjälp med att hålla akten. Inte alltid helt lätt.


Men först hade jag ett RPM pass ensam. Tyckte att jag satte det bra och fick lite småleenden. Leenden mitt i ett tuft pass är aningen bra ( de älskar det) eller dåligt ( jag puschar de inte nog). Men tror nog att det var det första. Har lite saker som jag behöver förbättra. Men har man inte det så är det ju konstig eller hur?


Jättesvettig fick jag springa upp och byta om och ladda inför Bodypump.

Märker att jag lagt till med en dålig vana. Gapar lite för mycket. Innan var det inte så men nu är de så. Måste variera mig mer. Annars vill ju in´gen komma på mina pass och så får det inte vara. Vill ju fylla dem :).


Alltså har lite att förbättra till nästa gång.


Nu ska jag ta det lugnt.


Ha en skön kväll


// Maria

Av Maria - 29 januari 2012 20:41

Vet att det varit tyst här några dagar men det är lite svårt att blogga från mammas och pappas.

Ja har ju varit där från i torsdags och i helgen drogs ju elen om här i huset.

Känns faktiskt rikigt skönt att ett proffs gått igenom allt och allt nu ska vara säkert. Inte för att han hittade något men ändå. Bara att veta att det är säkert känns så bra.


Så nu tänker jag berätta lie om helgen och dagarna som gått. Ja lite kort i alla fall och lite kor ska jag nog kunna slänga in också ;)


Åkte ju till mamma och pappa i torsdags. En lugn dag med ett besök från gamlamormor. Joel tyckte att det var roligt att leka med alla leksaker. De var ju som nya. Alicia däremot går igenom 10 månaders krisen så ALLA människor är ute efter att ta henne från mamma. Så det är ju bara mamma som duger. Även de som hon känner väl får samma behandling som främlingar. Bara man ignorerar henne totalt kan det gå bra.


Joel lyckades i alla fall få lite mamma tid och Jag och han var ute och åkte pulka. Först vågade han inte men efter det att mamma visat att det var roligt så kunde han inte få nog. Han provade till och med att åka bob. Fast jag drog ju honom bara i snöret. Boben går lite för fort nerför backen för den lille plutten :).


 

Joel var tvungen att sopa mormors och morfars trapp :)


Fredagen blev en utflycktsdag. Först en relativt lugn förmiddag. Vi hade planerat in ett besök hos gamlafarmor och gamlafarfar. Men de var inte hemma den dagen. Jag och mamma gjorde ett besök ner till Borås. Jag behöver nya spinningskor och hittade ett par på sportson i knalleland


Mycket nöjd och invigda idag :)


Sen gick vi runt och tittade i knalleland. Har ju inte satt min fot  där på nästan två år. Det hade förändrats lite men inte så mycket. Några nya butiker och några gamla som försvunnit. Precis som det brukar vara.

Kvällen avslutades med acos och lite godis. Hade ju inte ätit det på evigheter men fick sota för det under natter då jag fick magknip och spenderade ca en timme på toa.

Jaja den läxan lärd.


På lördagen fick vi i alla fall till ett besök hos gamlafarmor och gamlafarfar. Barnen tyckte att det var roligt och Joel sprang runt runt. De har öppet mellan vardagsrummet, köket och hallen så att det går att gå runt där. Så sagt och gjort det var perfekt för att försöka få med lillasyster på lite jage. Hon var ju som vanligt missänksam och de fick inte röra henne. Men bara de ignorerade henne så gick det så bra så.


PÅ eftermiddagen hade jag bokat in ett besök på Leos lekland med en kompis. Tyvärr blev hon sjuk och kunde ju inte följa med :(. Så snabbt ringde jag till brorsan och han ville jättejärna följa med. Sagt och gjort.

Joel älskade det och Alicia med.

           


Ett urval av de bilder som jag tog på Leos. Joel lyckades få en ny kompis. Tänk vad att ge någon lite billar kan göra :). Men det roligaste var att åka rutchkana och de åkte det så mycket så att brorsans byxor gick sönder :P.

Alicia åkte dock ingen kana men bollhavet var riktigt roligt och hon kunde inte slita sig därifrån.


Ja det var min helg det.

Idag skriver jag om i ett annat inlägg.


Hoppas din helg varit bra :)


// Maria

Av Maria - 25 januari 2012 20:30

Visst måste man få skriva det eller hur? Det känns bara så bra just nu.

Eftermiddagen började med mys med lilla Alicia. Det är väldigt sällan som hon får ha mamma helt för sig själv. Men idag var det så :). Så som hon njöt. En mycket nöjd dotter tog jag med mig till Uddevalla igen för ytterliggare en omgång med abs show kidz :)


Mums med Saras ( en annan instruktör) telefon. Eller ja det var skyddet hon ville år. Mjukt och gott att tugga på :)



   

Några av dem som var med på prova på dans.


Barnen hade riktigt roligt. Det bara lös i deras ögon och då vet man att det är lyckat. Det var en lien tjej som med ett stort leende bara sprang och sprang och sprang runt, runt, runt.

Hennes mamma var lagom trött. Men den lilla flickan älskade det.


Sen var det snabbt hem och lämna dotter och bil till sambon. Jag tog hans bil för att bege mig till Varekil och pump.

Alltså så mycket man har växt i sin instruktörsroll när man gick atm utbildningen. Man äger och delagarna är helt grymma. Känner att jag når fram på ett annat sätt än innan. De lyssnar mer och upplevelsen blir fantastisk :). Bara älskar det. Att så lite kan göra så mycket :).


Kvällen kommer att bestå av att packa bilden. Jag och barnen drar till mormor och morfar. Vi ska byta elen i helgen och då ska inte barnen vara hemma. Kommer att hänga lösa sladdar ibland och det och barn går ju inte ihop. Det är pappas kusin ( som är elektriker) som kommer göra jobbet. Bra att ha lite kontakter :).






 

Avslutar med en bild som jag tog för några dagar sedan. 

Min lillkille är bara för go :)


Ha en lugn och trevlig kväll



// Maria

Av Maria - 25 januari 2012 13:20

Gjort en ny header och bakgrund. Undrar vad ni tycker om den??




// Maria

Presentation


Hej jag heter Maria. Skriver om hur jag får ihop barn, träning, scrapbooking...ja allt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

besöksstatistik

Besökare

Länkar

RSS

Digitala stämplar gratis


Ovido - Quiz & Flashcards