Tankizar

Alla inlägg under augusti 2012

Av Maria - 29 augusti 2012 17:21

Magsjukan verkar ha lämnat oss denna gång, ja om det nu var magsjuka. Nu packar jag väskorna för en tripp till den stora staden Stockholm. Barnen ska sova hos mina föräldrar i helgen så ska sambon och jag vara lite ensamma. Prata lite bröllop och bara mysa :). Vår allra första semestertripp var också till huvudstaden. Men på lördag ska jag springa tjejmilen. Det är egentligen därför vi åker upp men så passar vi på att få lite egentid :). Är ju inte helt fel eller hur?? :D. Snart ska jag dock sätta mig i bilen och åka till gymmet. Har ju mitt pumppass idag. Laddad inte just nu men kommer att vara det när jag kommer fram.

Ha en skön kväll :)

Av Maria - 28 augusti 2012 10:39

På en blogg jag följer life of Johanna läste jag om ett ställe där man kunde göra sitt egna iphoneskal.

Jag ställde även upp i hennes tävling men vann tyvärr inte.

Så bestämde mig för att göra en beställning.

Hade en sån härlig bild på barnen så jag tänkte att jag testar.


Idag fick jag den med posten  

snyggaste skalet hittills   enligt mig.


Vill du också beställa ett eget designat skal gör du det här.



Av Maria - 28 augusti 2012 10:30

Idag skulle ha varit andra dagen på inskolningen. Men så blev inte fallet då sonen spydde i hallen när vi skulle gå :(. Min lilla älskling.

Just nu sover han i alla fall och jag håller tummarna att det inte blir något mer.

Av Maria - 27 augusti 2012 17:31

Hade mamma och pappa på ett litet besök :). Alltid lika trevligt då de bor lite längre bort så vi träffas ju inte så ofta. De hade ropat in en kista på auktion. Ny klädsel på locket så blev det en leksaskista. Alltid lika behövligt :)

Av Maria - 27 augusti 2012 08:40

Tänk vad tiden går fort.

Nu är de dags för barnen att börja förskolan.

Försa dagen på inskolningen och vi ska bara vara där en timme.

Men de är redo och väntar, väntar, väntar just nu.

 

Fick tillslut en bild ;)


// Maria

Av Maria - 26 augusti 2012 09:23

Igår gickstaren. 5 min försenat dock men ohhh så roligt och härligt.

Älskar känslan när man sår där och väntar på starten. Spänningen stiger för varje startgrupp som springer iväg.


 

Starten :)


 


Står och vänar. Var i startrgrupp 2a så behövde ju inte vänta så länge som ur var ;)


 

Med detta band kom man in i rätt startgrupp.


Banan var tuff, många backar och den vid masthuggskyrkan var värst. Lyckades ändå hålla relativt jämn fart på 5 min per km. Tappade dock lite mot slutet och sluttiden blev 52 min.

Är nöjd med tanke på att detta var sent på kvällen och jag hade instruerat 2 pass på förmiddagen.


 

Nöjd och stolt   


Nästa vecka blir de tjejmilen i stockholm. Då hoppas jag på att springa lite snabbare :D


 


Snart ska jag iväg på instruktörsmöte på gymmet i Uddevalla så ingen vila än då det vankas träning där också ;)

Men imorgon vila och inskolning för barnen.


// Maria


Av Maria - 25 augusti 2012 16:00

Har precis hämtat ut tröjan jag ska springa i :) 21.35 går starten

Av Maria - 21 augusti 2012 16:57

Det är så det är just nu. Allt startar upp igen och man ska hinna med plus lite till. Snart ska barnen skolas in och jag jobba så då ändras vardagen helt. Men det känns bra. Lite sorgligt att inte vara så mycket med barnen men jobba behöver jag ju just nu.

Kör för fullt med lågkolhydratkost och det funkar toppen. Kroppen känner sig nöjd och då känner mig jag nöjd :).

Tränar gör jag för fullt eller ja så mycket jag kan. Nu bär det av till gymmet för Zumba och sen blir det joggning. Midnattsloppet är på lördag i Gbg så då ska jag vara redo :)

Presentation


Hej jag heter Maria. Skriver om hur jag får ihop barn, träning, scrapbooking...ja allt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

besöksstatistik

Besökare

Länkar

RSS

Digitala stämplar gratis


Ovido - Quiz & Flashcards