Tankizar

Alla inlägg den 28 november 2011

Av Maria - 28 november 2011 19:36

Är förskyld. Bara att konstatera faktum. Ont i halsen och för ett träningsfreak som jag är ju det bland det värsta. Blir inget träning förän haösen bli bättre. Allts är det någon här som bokstavligt klättrar på väggarna just nu. Vill bara iväg till gymmet eller ut i spåret. Men icke. Vill ju inte bli sämre.


Brukar ju dock inte vara dålig mer än en dag. Får se om det är även så denna gång.

Håll tummarna.


/ Maria



 

Av Maria - 28 november 2011 14:23

Idag är det dags för att mäta mig. Glömde ju av det i morses. Brukar alltid göra det vid samma tid för då är resultaten mer att lita på men det fick bli på eftermiddagen idag.

Lyckades ställa mig på en våg hos mamma och pappa i helgen. Den är inte riktigt att förlita sig på men i och med att det är samma våg som jag ställt mig på de senaste gångerna så kan jag ju se om det går upp eller ner. Ner hade det definitivt gått. 2 hela kilo. Så är riktigt nöjd :)


Så hur var det då med de där centimetrarna. Jo det ser ut som följer:


Mage 100cm  -3cm

rumpa 106 cm  +1 cm

lår 61cm +1

arm 31 +-0


Är faktiskt nöjd. Minus finns det och även om det finns lite plus här och var så är det ju bara väntat. Jag känner mig toppen och mår bra ( förutomm förskylningen just nu) och det är det som är det viktigaste.


Kämpa på ni också med era egna mål :)


/ Maria

Av Maria - 28 november 2011 14:10

Hur gör man bäst när en liten 8 månaders flicka har fått ögoninflamation? Har en salva som jag använder till sonen men för att ge henne den så får jag ta till våld. Vilket inte är något alternativ. Så just nu gr jag bara rent hennes ögon med en ljummen bomullstuss. Någon som vet något bra tips?


Har försökt att ringa till bvc här men de har krångel med telefonen. Så inte mycket hjälp där inte.

Men nu har båda sjuklingarna lyckats somna så då får jag lite tid att ta had om en viss hög med tvätt.


/ Maria

Av Maria - 28 november 2011 07:01

Dagen har inte börjat särskillt bra för min del. Ont i halsen och sprängande huvudvärk. Har nog fått J:s förskylning. Han den stackaren har haft feber, snuva och har just nu ögoninflamation. Hoppas bara inte att A får det. Men sån tur har vi nog inte. Ögoninflamation är ju väldigt smittsamt.

Vill egentligen bara krypa ner i sängen igen men det är dags för frukost.


/Maria




   

Ovido - Quiz & Flashcards