Tankizar

Alla inlägg den 6 november 2011

Av Maria - 6 november 2011 20:30

Kan bara säga att det känns så skönt just nu. Kom iväg ikväll och tränade lite idag blev det zumba toning 30 min, zumba fitness 1 tim och yoga. I Zumba fitness var det en helt ny instruktör. Detta var hans första pass och det var länge sedan som jag skrattade så mycket och hade så roligt på ett pass. Han kommer att ha fullsatta klasser när han får ett eget pass på schemat. En stjärna är född på instruktörshimlen. Ska bli intressant att följa hans karriär :).


Märkte att yogan var något min kropp och hjärna behövde. Hon som höll i passet var riktigt  bra. Hade en så härlig röst att lyssna på och man märkte att hon älskar det hon gör. Det var mycket mindfulness i hennes pass. Man skulle tänka på sanningen alltså på sin egen sanning. Vad är din sanning?? Något att fundera på kanske.

Märkte att hon satte igång saker som man går och bär på. Saker som man behöver bearbeta mer. Det var nästan så jag satte igång och börja gråta på passet idag. Helt plötsligt dök bilder av min lillebror upp. När vi var och tittade på honom på bårhuset. Några dagar efter hans olycka. Jag kunde känna hans kalla hud mot min hand och det var så verkligt. Detta hade jag stängt in i en vrå i hjärnan, en vrå där jag inte vill vara mer. Konstigt att det bara poppade upp.

                                                  
               

Ta det nu lugnt och njut av din kväll. Det ska jag göra

Av Maria - 6 november 2011 13:30

Nu är jag på banan igen. Så fram till Jul så blir det stenhårt med både diet och träning. Ska bli fastare. Tog mina mått idag. I och med att vi är våglösa här så är måttbandet bra att ha. man ska ju inte stirra sig blind på vad vågen visar särskillt om man tränar en del. Då byter man ju ut fett mot muskler och muskler väger mer än fett. Så ska man bli sundare så måste man tänka sundare :) Så hänger du på? Vill du så lägg upp dina mått här också så ser vi hur många cm som har försvunnit 20/12. Så kom igen nu och var med :)


Mina mått:

Mage: 104 cm  Mätt med måttbandet över naveln

Lår: 58 cm

Rumpa: 110 cm

arm: 30 cm mätt över biceps muskeln



                                                                               

Ovido - Quiz & Flashcards