Tankizar

Alla inlägg den 7 november 2011

Av Maria - 7 november 2011 22:00

efter en gnällig eftermiddag med en supertrött son så somnade han mitt i maten. Lilla gullungen   var så trött att han la sitt lilla huvud vid sidan av sin tallrik och höll på att somna. Snabbt fick jag lägga honom i soffan och försöka få i honom lite välling. Annars så kommer han vakna upp inatt och vara hungrig. Dottern valde att vara vaken en stund till. innan hon somnade. Så nu har vi haft kvällen för oss själva och det  var ju nu som man hade chansen att göra de där sakerna som man inte hinner annars. Men tar man den?? Inte då. Fast man måste ju ta det lugnt ibland eller hur??

Nu har jag tittat på csi och nu väntar min sköna kudde på mig. Hoppas man får sova gott hela natten :)


                                                  
            

Av Maria - 7 november 2011 21:39

först var tanken att jag skulle iväg till gymmet. Men sambon fick jobba över. Ja det är sånt som händer ibland. Men jag fick ett tillfälle att bege mig ut i spåret istället. Så idag blev det intervallträning i 2 km. Ska säga att det kändes i magmusklerna och i benen. Magen har ju inte återhämtat sig helt efter 2c graviditeter så nära varandra. Så lite lugnt får jag ju ta. Men måste försöka komma ut och springa lite mer. Gbg varvet närmar sig :)


                                                   
                          

Av Maria - 7 november 2011 16:45

har ju varit precis som alla andra måndagar. Sonen har ju i och för sig fått för sig att vakna vid tjugo över fyra på mornarna och vill inte somna om. Någon som har ett bra tips om hur man får ett litet barn att inte vakna så tidigt på morgnonen?? Har nog testat allt.


Idag tog vi i all fall en tripp ner till öppna förskolan. J fick leka av sig med de andra barnen men var nog egentligen lite för trött. Men ville ändå inte gå hem så roligt hade han i alla fall. A tittaade ppå alla andra barn och fortsatte att öva på att krypa. Hon kommer nog att behärska det när som helst nu. Jag fick prata lite med andra vuxna. Känner inte så många där längre. Det var annorlunda när jag var där förra året. Men nu har ju alla mammor börjat jobba igen så nu får man lära känna en del nya. Fast vissa har sina grupper redan så det är inte alltid så lätt. Men alla är i alla fall trevliga och det är ju bra :)


Efter att ha hoppats på att J skulle somna i vagnen på väg hem ( vilket han inte gjorde) så har vi haft en relativt gnällig eftermiddag hemma. Inte konstigt med tanke på, men jag har inte fått mycket gjort heller. Men man får ta det med ro. Idag är en sån dag.


                                                  
                                                        

Ovido - Quiz & Flashcards