Tankizar

Alla inlägg den 11 november 2011

Av Maria - 11 november 2011 21:30

åt detta för ett par dagar sedan och det var riktigt gott. Passar bra som lite lyxigare mat och lätt att göra.


Krämig kyckling i ugn

för 4 pers ugn 225 grader


8champinjoner

1 pkt tärnad bacon

5 dl vispgrädde

2 msk timjan

2 msk persilja

1tsk salt

2krm svartpeppar

4 kycklingfiléer

1 dl jordnötter.


 skiva champinjonerna. Knaperstek bacon och tillsätt sedan champinjonerna och stek tills de fått fin färg. Häll över vispggrädden och låt puttra ihop under några minuter. Krydda (använd gärna färska kryddor). Lägg kycklingfiléerna i en smord ugnsform och häll över såsen.

Baka i ugnen ca 20-25 min. Toppa med jordnötter och servera med rostade grönsaker.

Mums  

Av Maria - 11 november 2011 21:17

Ett litet enkelt kort till min pappa på fars dag. Hade egentligen tänkt mig något annat men han inte få grejerna i tid.


                                                  
                                                         

Av Maria - 11 november 2011 17:57

Nu har jag lekt fotograf här hemma. Kom på att det är dags att beställa de där julkorten nu så att man har dem i god tid och sen fick jag det sista fotot i almanackan färdigt på samma gång. Var bara december som fattades. Lägger upp några av bilderna här så får ni se dem. I år valde jag ett svartvitt julkort. Men tog några i färg också :)


     



De som jag valde ut finns dock inte med här ;)


                                                  
                           /Maria  


Vill du ha mer besökare klicka här och anmäl dig

 http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=hjelte


Av Maria - 11 november 2011 13:32

Nu på förmiddagen åkte jag och barnen till en vän till mig CW. Hon behövde lite hjälp med att flytta. Fast det mesta var redan gjort när jag kom dit. Fast lite kunde jag ju hjälpa till med. J gick runt och tittade på hästarna och katten. Men mest ville han nog leka med C. Han brukar prata om henne emellanåt så hoppas att vi kan ses snart igen   .



                                                  
                                                  

Av Maria - 11 november 2011 07:10

Märker att hjärnan spelar mig ett spratt just nu. Den kämpar för att jag ska äta godis eller något sött i alla fall. Brukade göra det ganska ofta förr. Eller ja riktigt ofta. Det blev ju något varje dag. Så fort suget kom på så var man ju tvungen att fixa det.. Men nu har det ju gått en tid utan godisätande eller kakätande och jag är inte ett dugg sugen. Men hjärnan säger något annat. Eller så är det kroppen som försöker lura hjärnan att ge den socker?? Har läst att det tar 6 veckor att bryta ett mönster en vana. Har några veckor kvar. Så bara att kämpa på.



                                                  
             / Maria

Ovido - Quiz & Flashcards