Tankizar

Alla inlägg den 20 november 2011

Av Maria - 20 november 2011 20:41

Ja vart ska man inte få gnälla av sig om inte här. Är så trött just nu i huvudet att jag knappt vet vad jag heter. Men försöker ändå få ihop något att skriva. Känner att jag behöver det just nu för just för tillfället känner jag mig som en urusell mamma. Kan villigt erkänna att tålamodet är lika med noll och att jag varit lite väl tjatig på sonen dag. Känns inte alls bra.

man försöker tänka på att han inte är så gammal men när han gör saker han inte får om och om igen så det har blivit många djupa andetag och räkna ner från tio.


Det heöa blir inte bättre av att båda får tänder just nu. Så det är gnäll här och gnäll där. Helt naturligt men så jobbigt för den som är här för att höra på det. Det bästa med hela dagen var en liten tripp till köpcentret. Då var det lugnt och båda var på glatt humör. Men så fort vi kom innanför dörrarna här hemma så var det igång igen.


Tillslut tror man att det är fel på sig. Jag tror det absolut. Mina barn kan omöjligt gilla mig nu, nonsens jag vet men det är vad jag känner just nu. Det måste ju vara fel på mig när det varit så här i flera dagar. Inget hjälper förutom när deras far kommer hem. Då blir det bättre. Får ta och sova ut. Ladda batterierna för imorgon är vi två hemma. Det är är bara en fas, jag vet, det går över, jag vet. Men vi är inte där än. Orkar jag?? Det gör jag nog, eller det gör jag. Finns alltid krafter någonstans. Men jag känner att det tar på mig. Orkar inte äta, har helt enkelt inte äta just nu.


Satsar på en god natts sömn och på bättre humör imorgon.

Fast dagen hade ju positiva saker också inte att förglömma. Satt och målade tillsammans med min son och såg (hejade) på när dottern satte sig upp för första gången :)


Det blir bättre och jag älskar mina barn av hela mitt hjärta, ja ännu mer egentligen. Barn, det finns inget bättre.

Det är det jag tänker på under dagarna även om det är jobbigt som idag. Det finns inget bättre än barn, mina barn  . Jag älskar er så. 

Av Maria - 20 november 2011 20:36

Ingen träning för mig idag. Skulle ha tagit mig iväg till gymmet men sambon blev sen på jobbet så det var bara att ställa in :(. Inte så roligt när man villl hålla ångan uppe. Men just nu så kliar det i benen att ge sig iväg. Imorgon får jag i alla fall ta den där löprundan som inte blev av i lördags. På kvällen får man ge sig av till gymmet för lite träning där. Japp det får bli dubbel dos helt enkelt för sambon är ledig imorgon :)



                                                  
                   /Maria

Av Maria - 20 november 2011 20:31

Har en kompis som frågade om ett kort med inspiration av Twilight. Detta blev resultatet.




 



Av Maria - 20 november 2011 14:48

Här kommer ett argt bloggning. För nu är jag så trött på att människor inte kan plocka upp efter sina hundar. Speciellt när de skiter precis utanför vår gång. Så svårt är det inte att böja sig ner med en påse på handen och plocka upp det. Vet för jag är uppvuxen med hund. De som inte plockar upp drar ju med sig alla hundägare.


Anledningen till att jag nu blivit så arg är att återigen så har det kommit skit på barnvagnens däck. Vet att den rullar ute men att det ska komma under den lilla promenad det tar från vår bil till vår ytterdörr är ytterst irriterande.


                                                  
                      / Maria

Ovido - Quiz & Flashcards