Tankizar

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Maria - 14 november 2011 20:34

Dagen har spenderats inom hemmets fyra väggar. Ja förutom en liten promenad på förmiddagen :).


Ikväll var vi barnvakt åt en liten kille som J gillar att leka med. Vi var till Nordens Ark tillsammans. Känns bra att kunna ställa upp coh att man får kontakt med andra familjer häromkring. Vi var bara barnvakter en timma men det gick jättebra och man märkte knappt att det var tre barn i huset. J var i och för sig väldigt trött. Han brukar ju gå och lägga sig runt halv sju sju. Idag blev det en timme senare. Fast nu kanske han sover lite längre imorgon. Hoppas kan man ju alltid göra  .


Har inte så mycket mer att skriva. Båda barnen sover och jag får chansen att ta det lugnt och titta på tv ikväll är det ju CSI. Heliga kvällar för mig  .


Avslutar med lite bilder:

                                                     

                                  Mina två gullungar    satt och samtalade vid bordet

              

                                                                     

                                 Måste ha med traktorn när man kör sin bobycar :)                                                   
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
         


                                                         


J leker med sin kompis

                                                  
                                                  
   

Av Maria - 14 november 2011 16:46

Har fått lite nytt material till mina kort idag så jippi. Lägger ut bilder sen när det är färdigt. Både nytt papper och stämpel


                                                  
                          


Dock ej en sån här    

Av Maria - 14 november 2011 13:35

Japp så är det. Idag har jag min stor tvättdag. Så Tvättmaskinen får bekänna färg. Att tvätta går så mycket lättare nu när vi skaffat torktumlare. Hur kunde jag klara mig utan???? Vi behövde det verkligen när inte tvätten blev torr utan fick hänga så länge på sträcket så det börjad lukta unket :(. Usch säger jag bara.


Så nu gör jag mitt bästa med att försöka få bukt med tvättberget i källaren och det verkar som att jag vinner. I alla fall idag.



                                                  
                                     

Av Maria - 14 november 2011 09:01

ja nu är den utläst. Tar ju lite längre tid när man inte har så mycket tid att läsa på. Så vad tyckte jag om Postcard killers av Liza Marklund och James Patterson? Nja den var ett helt ok tisfördriv. Har man inget att läsa så går den bra. Men man visste i princip från början hur det skulle sluta. Så lite förutsägbar tyckte jag. Men vill man ha en lätt bok att läsa sominte kräver någon tankeverksamhet så läs den och skriv gärna här vad du tyckte om den.


Har du redan läst den så får du gärna skriva om vad DU tyckte :)

Av Maria - 14 november 2011 07:13

Blev inte så mycket mer skrivet igår. A ville vara hos mig och fylla på med lite mamma gos och sen fastnade jag alldeles för länge med att beställa hem lite material till mina kort. Har en vän som fyller 30 och försöker hitta bra saker till att göra kortet med som följer hans intressen hundar, jakt och hans son. Men hittade inget bra till det men hittade dock lite annat smått och gott. Ska försöka skriva lite mer idag.


Gårdagen var blev ju mest lugn. Firade min pappa på fars dag och J fick busa lite till hos mormor och morfar innan vi satte oss i bilen och åkte hem. Väl hemma blev det mer lek med J innan sambon och A kom hem. Han hade varit borta till sin far och firat honom. J blev så glad att se sin pappa igen så han släppte honom knappt ur sikte :). Kan vara lite jobbigt ibland när man bara måste göra vissa saker.


Lite senare på kvällen fick jag chansen att åka iväg och dansa lite zumba :). Har en så snäll sambo   som låter mig göra det. Kändes faktiskt lite dumt i och med att man precis kommit hem. Men A sov så då passade jag på. Kände mig så uppblåst efter helgens tårta och kände i hela kroppen att jag bara måste få röra på mig. 


Nä dags att börja ta tag i dagens bestyr :) men det blir nog lite fler inlägg idag.



                                                  
                 / Maria

Ovido - Quiz & Flashcards