Tankizar

Alla inlägg den 25 november 2011

Av Maria - 25 november 2011 20:48

Nu har vi rört i glöggen i en vecka. Nu ska den bara stå i två veckor till


 


Just nu ser det ut så här i spannen. Spännande att få smaka på resultatet.


/ Maria

Av Maria - 25 november 2011 19:45

Idag har vi bara tagit det lugnt hemma. Det brukar vi ju för det mesta på fredagar. Det började ju med att det regnade så ute. Så där har vi inte satt våra fötter. Jag ska i alla fall iväg i helgen. En tjejträff och så stannar jag kvar natten hos mamma och pappa. Hoppas sen kunna träffa en vän på söndagen, hoppas hoppas. Mycket utav den varan märker jag ;).


Har försökt få in lite adventsstämning i huset. Lyckades sätta upp en gardin, få upp adventsstjärnor och stakar. Sen gav jag upp. Ska få upp någon mer gardin i alla fall hade jag tänkt men får se om jag hinner med det. Tänk det är 1:a Advent  på söndag. Inte riktigt kklokt vad det är tidigt i år. Lite mysigt också med tända ljus. Men så mycket av den varan blir det väl inte med två små barn. Men adventsstaken ska fram och ljusen ska vara tända åtminstone en gång i veckan.

   

Lite mysigt är det allt :)

Har så mycket nu som jag känner att jag måste börja med. Vet bara inte i vilken ände jag ska börja och då brukar det bli en lite långdragen start. Får nog ta fram min kalender och se var jag har tid att göra vissa saker. T ex ett pepparkakshus. Inte ett måste men vill så gärna ha ett i år så det blir ju ett måste då. Eller?? Får lägga ut bild när det blir av.


Men nu har jag ju svävat iväg lite ;). Fast det hände ju inte så mycket idag. A kryper. Eller ja hon rör på armarna och inte på benen utan drar sig framåt. Ser så jobbigt ut men hon är så nöjd så. Hon kan ju följa efter storebror lite grann nu och då är man en riktigt glad flicka. Underlättar en hel del för mamma också ska jag säga. Får helt enkelt lite mer tid att umgås med sonen och leka med honom nu när hon sysselsätter sig lite mer själv. Märker att han uppskattar det riktigt mycket. Fast han tycker att det är viktigt att A är med också.


Kan nog skriva lite i helgen.

Njut nu riktigt mycket av kvällen. Tänd några ljus så blir mörkret så mycket mysigare.


  


/ Maria


Av Maria - 25 november 2011 08:15

   Det slog mig idag. Det där klädesplagget som man sparar för att man ska komma i det igen, kanske, en dag. Oftast blir det ju inte så men jag börjar känna att det kanske skulle bli verklighet. Men då har jag ett litet problem. Röjde för ca 2 år sedan ut min garderob. Tog bort och slängde alla kläder som jag inte kunde ha och egentligen inte hyste någon förhoppning att kunna använda igen. Så de där jeansen som jag hade sparat ( japp hade ett par) försvann ut genom dörren. För jag skulle ju inte komma i dem igen, trodde jag. Nu får jag aldrig veta. 


Just nu börjar jag komma i kläder som jag hade innan jag var gravid. Så de där extrakilona som man lade på sig då är ju borta. De där extra centimetrarna börjar försvinna de med :). Så man är nöjd, helnöjd faktiskt. Trodde inte på det då har svårt att förstå det nu. Men det funkar verkligen. Så kan man vara annat än lycklig?


Får försöka hitta ett nytt par jeans eller en tröja som jag har för mål att komma i. Eller behöver man det när man tänker efter? vad tror du


Så vad har du i din garderob som du drömmer om att ha på dig igen??


Ja lite tankar så här på morgonen.



/ Maria

Ovido - Quiz & Flashcards