Tankizar

Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Lite om dagen idag

Av Maria - 30 november 2011 21:10

Ögoninflamationen håller i sig. Men J är numera helt frisk  . Men däremot är lilla A:s ögon alldeles geggiga. Men gårdagens feber verkar i alla fall vara borta. Hon hade en feberfri dag idag. Det kostiga är att ögonen är kladdfria på förmiddagen men det kommer på eftermiddagen. Så det kan ju inte vara riktigt så allvarligt. Får se om vi kommer iväg till affären imorgon. Har sagt att om det inte blåser för mycket och att inget av barnen har för hög temp så går vi ut lite. Barnen har då varit helt feberfria i ett dygn så det borde ju vara helt ok att få lite frisk luft. Men man får ju se till kläder efter väder. Men som sagt blåser det mycket fortfarande så blir det inget.


Vi har ju inte gjort så mycket idag. Barnen har lekt med varandra och A tar sig runt allt fortare och fortare. Hon älskar det  . J har upptäkt att hon gärna följer efter honom och det tycker han är roligt, ja i alla fall ibland. Då springer han omkring och bara skrattar. Det är så härligt att höra på barns skratt. Det klingar så gott och man kan inte göra annat än att le.


Så J har lär A lite nya hyss och A har lärt J lite nytt. Precis så som det ska vara syskon emellan. Trodde dock att det skulle dröja lite längre men icke. Men de har roligt tillsammans och det är ju det viktigaste. Ska jag vara ärlig så kan jag inte hålla mig för skratt ibland. Det blir bara för tokigt.

Tror nog att man måste se det för att riktigt förstå.


Idag har jag i alla fall tagit ner barnbordet med tillhörande stolar. J satte sig direkt och lekte med sina traktorer. Sen satt jag och sanerade barnstolarna och då skulle han ju torka bordet också. Sagt och gjort. Han fick ett papper och så satt vi där och torkade  .


Dagen löpte på i samma stil. Lyckades få lite plock gjort mellan lek, bokläsning och passning.

På eftermiddagen satt J och jag och pysslade. jag gjorde ett julkort och han satt och målade. Självklart skulle ju han göra ett kort också. Ett fint med grisar på. Tyvärr fick jag inget kort på detta för det ville han inte riktigt. Vill han inte så ska man ju inte tvinga.


Men ni ska få se ett annat kort från tidigare idag. J skulle läsa traktorbok för A. Han började dock sittande på golvet för att flytta upp i stolen för att inte lillasyster skulle komma åt boken. För annars kunde han ju inte läsa.


   

Att läsa boken för henne var tydligen riktigt viktigt   

De är allt för gulliga de där små 


Ha nu en toppenkväll


/ Maria   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 24 september 2012 11:53

Trots att jag är sjuk, ja nu är jag på bättringsvägen.  Ingen feber idag :) Så gjorde jag en blåbärspaj a la Lchf.   Riktigt god blev den och passar alla.       Vill du göra den så kommer receptet här :)   Blåbärspaj med apelsin ...

Av Maria - 24 september 2012 07:52

Åt skinka med färskost, ärrtskott och lite gräslök till frukost idag. Såg det i en tidning och det verkade gott. En vanlig dag skulle det inte räcka som frukost för mig men nu när jag är dålig så har jag ingen direkt matlust och då var det perfekt. A...

Av Maria - 23 september 2012 15:41


Ligger just nu i soffan och försöker skriva på ett skadat tangentbord.     De flesta tangenter tog sonen när han gick loss på det med en sked för ett år sedan. Men i redags hade tydligen inte deras pappa full koll så det rök några till *suck*....

Av Maria - 20 september 2012 20:33


Det år inte helt enligt planerna denna vecka träningsmässigt i alla fall. Men det blir ju så ibland och yttre påverkan så som sjukdom kan man ju inte riktigt styra. Jag själv är inte sjuk men det började igår med att sonen fick 39.8 i feber :( ...

Av Maria - 18 september 2012 22:17

Ska först och främst säga att jag älskar min mamma så mycket. Just nu är hon här för att passa barnen imorgon då barnens förskola har stängningsdag. Vilket är så snällt av henne. Men tänk att allt blir så konstigt när hon är här. Allt ska röras o...

Ovido - Quiz & Flashcards