Tankizar

Alla inlägg under februari 2012

Av Maria - 10 februari 2012 20:26

Idag har vi bara tagit det lugn. Barnen och jag i alla fall. Sambon har ju jobbat som vanligt.

Funderade länge och väl om vi skulle hitta på något speciellt. 

Något speciellt blev det inte direkt men dock en tripp till Senungsund för att handla.

Vi behövde lite mat häär hemma och sen har vi några små barn som fyller år inom en ganska snar framtid.

Joel har vi redam köpt till så han är färdig. Men att köpa till en liten flicka som fyller ett är fakttisk svårt.

Det mesta är inriktat till pojkar och innan man vad vad hon gillar. Tyckte att det var svårt att köpa till Joel när han fyllde ett fast inte riktigt lika svårt. Sen så har vi ju en del leksaker också.

Joel hittade i alla fall något som han skulle vilja ha :)


Men han får vänta något år till ;)


Hittade lite pysselsaker. Så nu kan man tillverka fler kort :)

 



Sen blev det en sväng till kvantum för att inhandla lite mat. Tanken till fredagsmyset var tacos men upptäkte när jag kom hem att vi inte hade någon kötfärs. Så vi får ta det imorgon istället.

Snodde ihop en ugnspannkaka istället och enligt Joel var det bulle och kaka som han åt :).

Vad man än sa så ändrade han inte på det. Men han var inte besviken och åt med god aptit.

Till och med Alicia gillade det. Hon har börjat lägga märke till vad vi andra äter och blir inte speciellt glad om hon nu skulle råka få något annorlunda


Nu ska man fortsätta titta på 'På Spåret'. Kan inte så mycket men man lär ju sig allid något nytt.


Ha nu en underbar kväll


// Maria :)


Av Maria - 9 februari 2012 08:35

Denna tvätthög som aldrig krymper utan bara växer utom all konroll.

Men då är det tur att man får lite hjälp.

Joel älskar att följa med mig ner i källaren för att tömma både torktummlare och tvättmaskin och sen ladda dem med ny tvätt.

Allt man själv behöver göra är att hjälpa honom lite.

Förr var han faktiskt rädd för dem så när det var dags för start sprang han iväg. Men nu har han kommit på att det faktiskt är lite roligt att trycka på knapparna


 


Men visst är det skönt att få lite hjälp :)


// Maria 

Av Maria - 8 februari 2012 20:29

Som vanligt var det dags för pumppass idag. 

Mina vänner här på orust skulle få sitt.

Men idag kan jag ärligt erkänna att jag inte ville, orkade ha pass.

Men vad gör man. Man laddar och går dit och kör ändå självklart.

Man försöker att leverera lika som alla andra dagar men självklart orkar man inte det.

Märkte att energin dalade ju närmare slutet man kom. Gjorde allt för att det inte skulle bli så.

Men det är då man börjar använda samma ord hela tiden. Man varierar inte sitt ordval.

Känns ju sådär. Man vill ju leverera lika mycket varje gång. Vill ju gå framåt. Fas får ju tänka på att jag är ju bara mänsklig, eller hur?

Man kan inte leverera på topp om inte man får någon sömn. Nu lägger jag detta bakom mig. Slutar älta ( för en ältare är jag). Ska inte analysera sönder detta nu. Visst ska man tänka på det och lära sig vad jag kan göra bättre.  Tar nya tag nästa vecka, eller nästa pass jag håller i.


Sen så hoppas jag på sömn i natt. Jag hoppas på att Alicias mage är bättre så hon får sova gott hela natten lång.

Många önskemål så nu håller jag tummarna.


// Maria

Av Maria - 8 februari 2012 13:55

Dagens lunch bestod av fisk. Fick tänka om lite så de fick bli detta.

Är ingen fantast av kokt fisk men detta recep är hel ok och gott.


500g torskfilé

morötter

vatten

hackad dill

smält smör

skiva av citron


Till detta äter jag blomkålspotatis, vilket tar längre tid i ugnen och är bra att börja med.

Skär fisken i portionsbitar. Skala och riv morötterna.

Koka upp vatten i en kastrull och lägg i fisken. Den är klar på bara några minuter.

Lyft upp fisken ur vattnet. Toppa med dill.

Servera med blomkålpotatis, rivna morötter och smält smör.


( Tips är att riva lite pepparot och hacka en paprika och lägga över den nykokta fisken

jag hade inget hemma idag)


Detta är ju ett recept som kan varieras i det oändliga :)

 

Av Maria - 8 februari 2012 06:37

Ytterliggare en natt utan sömn.

Nu den sista tiden har de duggat tätt. Man slutar nästan fungera på dagen och känner sig inte särskillt social.

Det är min stackars lilla dotter. Hennes mage krånglar vilket gör att hon inte sover särskillt bra.

Vet ju själv hur det är. Är magen orolig eller man har ont så går det ju bara inte att sova.

Hon sover dock korta stunder. Men sen så fiser hon och då följer det med lite annat och då vaknar hon.

Vilke man kan förstå. Hur ska man kunna sova med bajs i blöjan?

Sen kan man ju inte somna om med en gång. Nä....man måste ju klättra, prata och leka lite innan.

Försökte till och med ha henne i vår säng.

Men ja...får väl säga att det var tur att det inte var båda barnen. Då kunde ju i alla fall jag och sambon turas om att vara vakna.



Hoppas nu på en lugn dag


// Maria

Av Maria - 7 februari 2012 22:33

Just nu krestar tankarna kring det.

Men lyckas jag stå emot. Javisst och efter varje dag som går blir det ju lättare, eller hur??

Vad är det de säger. De tar 6 veckor att bryta en vana. Borde fungera med detta också.

Så hur lång tid har jag kvar. 5 veckor och 3 dagar, eller räknar jag fel nu.

Jaja...det är ju inte så viktigt.

Så länge jag kan stå emot och snart har ytterliggare en dag gått.

Får hel enlelt sysselsätta mig med annat och undvika godishyllorna i affären. Allt för att stå emot lite till.

God natt på er och hoppas ni kommer att sova gott


// Maria

Av Maria - 7 februari 2012 22:23

Detta kort har jag gjort till en liten tjej som snart fyller 2 år. Hoppas hon kommer gilla det ;)


 


Av Maria - 7 februari 2012 06:26

Ett lite enkelt kort som passar till en tjej


 

Stämplarna kommer från panduro hobby förutom grattis stämpeln som är från vilda samps

Presentation


Hej jag heter Maria. Skriver om hur jag får ihop barn, träning, scrapbooking...ja allt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

besöksstatistik

Besökare

Länkar

RSS

Digitala stämplar gratis


Ovido - Quiz & Flashcards