Tankizar

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Maria - 1 februari 2012 13:08

Då har man avklarat besöket där. Var väl nere 10.20 och fick träffa läkaren 11.45

Så med två små barn satt jag där. Ingen stimulans mer än sveriges damtidning och hur roligt är det för en tvååring. Han hittade dock vå barnböcker men intresset försvann ju fort.

Så jag spenderade mycket av tiden med att jaga honom i korridoren för han ville ju inte vara i väntrummet. 

Kan ju förstå det. Det var ju ine så roligt för honom där.

Tänk att de ine kan ha några plastleksaker så att de små kan roa sig lite medans de väntar och särskillt om de får vänta så länge. Det är ju exra länge för de små, kändes nog som en evighet.


Läkaren var bra som vi fick och tur var väl det. Han tog ett topsprov i ögat på Alicia och hon var så duktig. Vill gärna ha honom nästa gång också fick förroende för honom och det är ju viktigt.


Nu vill jag ju absolut inte till vårdcentralen inom den närmsta framtiden. Eller ja man vill ju inte behöva gå di alls, någonsin igen.


// Maria

Av Maria - 1 februari 2012 09:14

Är fakiskt inte så nöjd med detta men lägger ut det ändå. Har anmält mig på en kort kurs som börjar nu i februari. Ska bli så roligt att få lära sig mer och lite nya tekniker :)




 

Av Maria - 1 februari 2012 08:48

Ja då var det 1:a frebruari. Tänk vad januari försvann fort. Eller är det bara jag som tycker det??


Just nu vänar vi på att Alicia ska vakna. Måste ner till vårdcentralen med henne. Den stackarens öga var helt igenmurat i morse.

Var redan det igår men jag tänkte att det kanske var en ögoninflammation. Men det blev ju inte geggigt i ögat. Så när det var samma sak idag på morgonen så ringde jag till bvc för att höra mig lite för och hon sa att jag skulle gå till vårdcentralen.


Ger inte så mycket för vårdcentralen här. Det är ju carema som sköter den och kan knappast säga att de har ett vänligt bemötande när man söker upp dem. De har drop in tid på förmiddagen. På det har de satt 1 läkare. Man kan få sitta och vänta riktigt länge och med två små barn fungerar det inte så bra. Desuom har de inga leksaker eller barnböcker i väntrummet. Som om att inte små barn kan bli dåliga.

Sist vi var där var med Joel. Han hade sån hemsk hosta på natten. Efter en och en halv timme fick vi träffa en läkare. Han tittade lite på J och sa Vad vill ni att jag ska göra??. Detta efter att vi berättat hur det låg till. Sen så pep hans mobil i fickan på honom och han hade riktigt bråttom att komma därifrån. 

Ser inte riktigt fram emot detta idag. 


Nu gled jag ifrån ämnet som jag tänkt skriva om idag.

Det är ju ny månad och nu änkte jag ta tag i saker och ting igen. Ja inte här hemma. Där pillar man ju hela tiden. Detta är ju lite mer personligt.


Först ska jag sluta med godis. Jajamensan. Har haft svårt att låta bli det efter julen. Men nu är det hög tid att ta tag i det igen. Har så svårt att låta bli sötsaker. Men när jag åt helt enligt LCHF så försvann det.


Japp har ju fuskat med det också. Har inte haft lusten och viljan innan. Men nu så.

Skriver hur det går.


Hoppas nu på en bra dag :)


// Maria




Joel i morse :) Mammas ena känga och ena promenadsko på vardera fot och med snutten på huvudet vandrade han omkring här hemma :)  

Presentation


Hej jag heter Maria. Skriver om hur jag får ihop barn, träning, scrapbooking...ja allt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

besöksstatistik

Besökare

Länkar

RSS

Digitala stämplar gratis


Ovido - Quiz & Flashcards