Tankizar

Alla inlägg den 6 februari 2012

Av Maria - 6 februari 2012 19:27

Min sambo slängde ihop detta idag. Riktigt gott :) Tyvärr har jag ingen bild


4 kycklingfiléer

3 -4dl grädde

gullök

2 morötter (kanske inte riktigt enligt lchf men för barnens skull)

curry

smör till stekning



Dela filéerna och bryn dem. Hacka lök och skiva morötterna.

Stek lite lätt och blanda ihop det med kycklingen.

Häll i grädden, curry och ev. salt och låt koka ihop. Sjud i några minuter så att kycklingen är helt igenomkokt.


Servera med blomkålsris och en god sallad. Barnen fick potatis idag men vanligt ris passar ju också.

Snabbt och lätt och inte så mycket jobb.


  


Av Maria - 6 februari 2012 19:05

Pass igår och pass idag.

Men ska villigt erkänna att jag kände mig sliten.

Ingen sömn direkt inatt. Fick dock en liten lur på dagen och sen köra hårt med deltagarna i Varekil.

Var faktiskt riktigt laddad när passet började. men mäsrkte att energin fakiskt skönk lite under passets gång.

Inte bra. Men försökte allt att hålla skenet uppe.

Vad gör man inte för sina deltagare så att de kan kämpa lite hårdare.

För börjar jag fuska så självklart gör ju de det. Då blir det ju OK.

Så det var bara att bita ihop och köra på.

Ska försöka att lägga mig tidigare ikväll och ta en vilodag imorgon.

Vikigt att kroppen får återhämta sig också ;).


// Maria

Av Maria - 6 februari 2012 07:43

Inte kunde man sova något inatt och inte berodde det så mycket på att dottern låg och sov precis kloss mot mig. Nä det var hjärnan som snurrade och tankar som inte kunde komma till ro.

Hade ju pass igår och vi har i salarna airkondition. Man måste stänga av dem och igår så läckte de riktigt mycke.

Men inte i cykelsalen. Dock när passet var över så lät jag den vara igång. Det var så immigt och fukigt på både cyklar och golv. Tänkte att det skulle torka upp lite.

Efer pump passe så skulle jag gå och stänga av fläken och låsa dörren. Men den var redan låst.

Och av någon konstig anledning så glömde jag kolla av om fläkten var av. Tog det nog lite för givet att när den som låste salen stängde av den också.

Det slog mig klockan 23 igår att så kanske inte var fallet och jag fick för mig hur vattnet forsade ut och det var en stor vattenpöl på golvet.

Sen gick tankarna till hur jag skulle få betala golve osv osv. Det bara snurrade på

Kunde bara inte släppa det. Så för att kunna få lite ro så tog jag bilen imorse och åkte hela vägen in till gymmet i Uddevalla. Tar ju 30 min att åka bara för att få konstaterat att fläkten var avstängd. Vilket den var.

Nu kan jag lägga det bakom mig. Men så onödigt och när man äntligen har chansen att få sova.

Jaja. Hoppas i alla fall att ni sovi gott,


// Maria

Presentation


Hej jag heter Maria. Skriver om hur jag får ihop barn, träning, scrapbooking...ja allt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

besöksstatistik

Besökare

Länkar

RSS

Digitala stämplar gratis


Ovido - Quiz & Flashcards