Tankizar

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Maria - 4 februari 2012 19:06

Lördagkväll och godissuget börjar sätta in rejält. Det blir ju alltid värre när man är uttråkad och det är jag för tillfället.

Visst finns det saker som behöver göras. Men just nu har jag ingen ork att göra dem.

Lusten bara försvann och nu börjar hjärnan spöka.

Men ska klara det. Får väl ta och dricka ett glas vatten eller nått om det inte går över.

Eller så går det över lite nu när man får skriva av sig.

Barnen sover och då får tankarna eget spelrum. Då när man inte behöver ha koll på vad de hittar på.

Allt handlar om vilja, eller???


Av Maria - 4 februari 2012 18:54

Igår fick jag äntligen inviga min nya bakmaskin som jag fick på min födelsedag

Den är ju ingen flådig och dyr men den fyller sin funktion väl och funkerade riktigt bra.


Så då var det bara att göra en deg och bullar fick det bli. Måste börja fylla upp frysen i källaren med en massa godbitar för kommande gäster och kalas :). Även om jag ska hålla mig bora från det själv.

Först var man nere i källaren och tittade efter vad man hade och såg att kanelbullarna snart var slut.

Men hade ju lite kvar så bakade en annan sorts bullar. Eller ja annan fyllning fick det bli ;).

Smörbullar blev det i alla fall och min lilla hjälpreda var med och bakade lite han också :).


 

Undrar vem det var som tog det här fotot. Ingen mästerfotograf precis ;)


Fullt med bullar blev det och hur gott är det inte att äta nygräddade bullar med kall mjölk....mums :)


Ja så här blev de i alla fall  

De i bullformarna är några av Joels.

Lägger ut receptet lite senare.



// Maria

Av Maria - 4 februari 2012 18:14

Vår lilla flicka har en konstig yp av ögoninflamation och vi fick ju ögondroppar att ge henne. Sagt och gjort, satte igång och nu vägrar nämnda dotter att låta mig ge ögondroppar i hennes öga.

Hon knipper ihop öga så hårt att man inte kan se ögonfransarna.

Någon som har något bra tips om hur man kan göra så att jag kan ge henne droppar?? 

Är helt slut på idéer



// Maria

Presentation


Hej jag heter Maria. Skriver om hur jag får ihop barn, träning, scrapbooking...ja allt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

besöksstatistik

Besökare

Länkar

RSS

Digitala stämplar gratis


Ovido - Quiz & Flashcards