Tankizar

Alla inlägg under oktober 2011

Av Maria - 15 oktober 2011 17:15

är ju mina två barn. Har en pojke på 1,5 år och en flicka på 6 månader. Så kan säga att jag har fullt upp här hemma. Men försöker njuta av varje ögonblick fast ska ärligt erkänna att det inte alltid blir så. Sonen är i en minitrotsålder så det är fullt upp med att testa gränser och så är han jättepappig. Lite svider det allt i hjärtat när man inte ens får lägga honom i sängen utan att han skriker efter pappa. Men någonstans vet jag i mitt hjärta att han älskar mig också. Dottern däremot är jättemammig så det kan ju vara därför som sonen har tyrt sig mer till pappa. Fast när pappa jobbar går det bra med mig. Men kan säga att bli mamma är det bästa som har hänt mig. Finns det något bättre när en liten kryper upp i famnen och lägger armarna runt ens hals  ?? 

Av Maria - 15 oktober 2011 15:31

Är instruktör och försöker att träna så gott jag kan. Men det ska sägas att det inte är så lätt med två småttingar. Men idag var det i alla fall dags för mig att hålla i ytterliggare i ett funky kidz pass och i ett bodypumppass. För er som nu undrar vad är Funky kidz???? Jo det är dans ( eller mer rörelse till musik) för barn.

Jag har en helt underbar liten grupp på 13 barn. De är 4-5 år och är som barn är allra mest. Ibland gör de mig alldeles tokig men man bara måste älska dem   . Har en liten beundrare som envisas med att kalla mig för Malin, men det är ju bara för gulligt   .

Idag gick det tokbra med gruppen. Förvandlade alla till små hundar genom att måla lite på deras näsa och så fick de morrhår. Jag själv undkom inte utan blev målad även jag    . Det var mycket hundskall och bus särskillt när det var dags för dem att gå till sina föräldrar igen. Men barnen hade roligt och det är ju det som är det viktigaste eller hur??


Sen var det då dags för mig att hålla i mitt pumppass. Först fick jag göra en liten förklaring till varför jag hade svarta streck i ansiktet och frågar lite snällt om det kanske var någon mer som ville bli förvandlad till hund. Det var det inte. Dags att köra igång....har då inget headset för det var tillfälligt ur funktion men fick det lite senare. Annars så skulle jag inte kunna tala just nu. Allt flyter på fram till rygglåten det är då jag får hjärnsläpp. Under frivändningarna så går jag direkt upp på nästa vilket är helt fel  märker jag på mina förvirrade deltagare. Inte nog med det så gör jag om det igen. Jaja man är ju bara mänsklig och lite extraträning för axlarna är ju alltid bra. Kom tillslut på vad som var tokigt när det bara var slutet kvar. Så kan det gå. Men jag gjorde det med ett leende   

Av Maria - 15 oktober 2011 14:59

Ja då har jag också skapat en blogg. Har funderat över detta länge och väl men nu blev det så. Varför inte tänkte jag. Har ju bara tänkt att använda den om mig, mina tankar, funderingar och göromål. Men mitt liv kretsar ju runt mina två gullungar    som är det bästa som har hänt mig så det kommer nog bli en del om barnen också. Bloggen kommer att ändra utseende allteftersom jag lär mig hur detta funkar och snart kommer jag nog hitta något bra utseende på den. Så ha lite tålamod   .

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej jag heter Maria. Skriver om hur jag får ihop barn, träning, scrapbooking...ja allt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

besöksstatistik

Besökare

Länkar

RSS

Digitala stämplar gratis


Ovido - Quiz & Flashcards