Tankizar

Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Maria - 23 oktober 2011 19:11

Nä kunde inte hålla mig borta   .


tänkte att jag skulle skriva ner mina mål. Jag håller ju på med min diet. Det har kanske inte undgått någon. Men vad är målet med det. Jo efter två graviditeter direkt efter varandra så hänger det lite här och var och man väger ju lite för mycket. Lyckades faktiskt gå ner till ursprungs vikt mellan graviditeterna så det är jag faktiskt stolt över.

Nu ska gravidkilona bort plus lite till. Vill lägga mig på hälsosamma 68 kilo. Väger nu 75 sådet är ju inte så mycket egentligen. Men de där kilona kan vara så svårt. Det jag också vill är att bli fastare runt magen. Men vem vill inte det?


Fast det är ju inte så lätt det där med träning när man har två små. Kan säga att jag har tur som har en så snäll sambo. För att verkligen komma igång så ska jag springa Göteborgsvarvet nästa år. Har gjort det två gånger innan så jag vet vad jag ger mig in på. Men detta ska i alla fall bli min kom igång grej. Har andra planer inför nästa år men de skriver jag om nästa gång.


Måste ju ha några hemlisar   

Av Maria - 23 oktober 2011 18:54

Det är väl så man kan beskriva läget här hemma nu. Vi är alla trötta och en sover redan. Så det kommer inte att bli så mycket skrivande.


Var ju iväg på kalas. Det var sambons bror som fyllde år så det blev både smörgåstårta och prinsesstårta. Inte alls bra för mig som försöker hålla mig till min diet. Fast för syns skull tog jag lite smörgåstårta och lite tårta. Skulle ju se lite dumt ut annars. Nä jag vill inte ha efter det att du slavat och skapat i köket. Har bättre vett än så. Men ska säga att det känns just nu. Kan man känna sig mer uppblåst.


Ja lite måste man väl äta så det får bli något ägg med lite tillbehör.


Föresten vad gillar ni headern?? Ska inte ha kvar den men är faktiskt stolt över att jag lyckats göra en. Synpunkter tas gärna emot   

Av Maria - 23 oktober 2011 13:28

Sitter här och tar en liten paus. Sonen leker i lekrummet, håller på med sina klossar om jag hör rätt och dottern sover. Det är ju då man får passa på. Passa på att andas, pusta ut och samla ny kraft för man har ju resten av dagen kvar.


Idag väntas kalas. Så man måste ju ladda för att orka vara social också. Man kan ju inte sitta där och vara sur och tvär. Ska villigt erkänna att jag inte riktigt är på socialt humör idag. Hade jag kunnat så hade jag lämnat disken därhän, låtit tvätten vara och krypit ner i sängen. Dragit täcket över huvudet och låtit dagen passera. Har du också haft sådana dagar?? Det tror jag säkert. Vi har det allihopa fast man erkänner det ogärna inte. Man ska ju göra så mycket hela tiden att man glömmer att ta det lugnt.


Men nu är min lilla paus över.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej jag heter Maria. Skriver om hur jag får ihop barn, träning, scrapbooking...ja allt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

besöksstatistik

Besökare

Länkar

RSS

Digitala stämplar gratis


Ovido - Quiz & Flashcards