Tankizar

Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Maria - 30 oktober 2011 20:04

Att ställa omklockan är inte alldeles lätt för de små barnen. Fast ikväll har de små varit ovanligt pigga. J har precis somnat och jag försökte att lägga A men hon har bestämt sig för att vänta och bara övar på att stå i krypställning. Snart dags att börja krypa kanske? Då kommer jag att få fullt upp här hemma men kommer däremot ha en nöjd dotter som kommer att följa efter sin storebror överallt.


Har lyckats ta mig iväg och zumbat lite. Det var skönt att svänga de lurviga och rensa tankarna och kroppen lite. Känner sig lite som en ny människa. Sen blev det att man pratade lite med en vän som väntar sitt andra barn. Mycket barnprat blir det då men när blir det inte det. Tycker man bara pratar om barn när man träffar folk. Lite svårt att låta bli, de är ju centrum i ens liv :)


Nu blir det lita att glo på tv och bara vara. Imorgon tar man tag i resten av livet igen eller ja försöker i alla fall.

Av Maria - 30 oktober 2011 15:41

Nu har vi kommit hem igen efter vår lilla tripp. Barnen leker och jag tar en liten stund här. Idag passade jag på att besöka lillebrors grav. Har ju inte varit där så ofta den sista tiden. Mycket pga att man inte bor så nära längre, men var inte där så ofta innan heller.


Det är konstigt att saknaden kan vara så stor fastän det gått 6 år sedan olyckan. Den finns där fast har förändrats blivit annorlunda. Men man tänker fortfarande på tänk om....men inte lika mycket som då. Idag kändes det dock extra mycket att stå där framför hans grav och tända ljusen. Jag saknar honom så mycket min lillebror. Det kommer aldrig att förändras, fast jag gör mitt bästa att förtränga det. När saknaden och sorgen blir för stor, när det bara känns för mycket. Då vill jag inte, då orkar jag inte. Det måste få vara så, det har jag lärt mig med tiden. Vi alla tar olika vägar i vår sorg, vi sörjer på olika sätt. Har fortfarande en bit kvar och kommer nog fram en dag när det inte känns på samma sätt som nu.


Saknar och älskar dig lillebror   

Av Maria - 30 oktober 2011 08:46

Igår blev det en del bilkörning. Vi skulle fira att min mormor fyller 80. Men dagen började för mig med att jag fick ha min lilla barngrupp och jag kan säga att igår var det mycket spring i benen. Så då fick man utnyttja detta och använda sitt trollspö och förtrolla dem till lite olika djur. Så vi var hoppande grodor och skällande hundar :). Avslutade med att leka kom alla mina kycklingar som var en favorit. KAn tänka mig att barnen hade roligt :)


Sen var det bara att kasta sig i bilen och köra mot Borås för att fira min mormor. Det var inget stort kalas men det blir ändå en del när hennes tre barn med respektive kom. Sen har hon 6 banrnbarn och 6 barnbarnsbarn. Varav lilla A är den minsta. Hon har tre barnbarnsbarn som är nästan jämngamla och det var lite roligt att se dem leka tillsammans igår. J och M är 1,5 år och N är två månader yngre och vid den åldern så spelar fortfarande två månader stor roll men de hade så roligt tillsammans.


För min del var det roligt att träffa släkten igen. Har ju alltid umgåtts mer med mammas sida och nu när man flyttat två timmar bort  (kör tid) så träffas man inte alls så mycket längre. Sen så har ju kusinerna flyttat lite längre bort också så då blir ju avståndet ännu längre. Men jag saknar min familj jättemycket så det  var så roligt att träffa dem igår. Nu märker jag att jag börjar svamla så det är nog dags att sluta. Sitter hemma hos mamma och pappa och skriver. Lyckades stjäla till mig en liten stund när J håller sin mormor upptagen :). Blir nog en uppdatering till ikväll.


Ta det lungt idag och njut av söndagen ;)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej jag heter Maria. Skriver om hur jag får ihop barn, träning, scrapbooking...ja allt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

besöksstatistik

Besökare

Länkar

RSS

Digitala stämplar gratis


Ovido - Quiz & Flashcards