Tankizar

Alla inlägg den 27 oktober 2011

Av Maria - 27 oktober 2011 20:47

Idag har vi haft fullt upp här hemma. Fick en lite längre sovstund än vanligt då sonen sov till 6.25 Sen har dagen rullat på i snabb fart. Vi hade dock en lugn morgon men sen så tog den fart. Vid 10 tiden fick vi besök av Sofia och hennes lilla dotter :). Kan dock säga att sonen ( kommer kalla honom J hedanefter) är lite svag för denna tjej. Så Han gör allt för att impa på henne. Lite gulligt är det allt men samtidigt så har han lite svårt att kunna släppa saker till henne. Det är ju hans saker. I början var hon lite rädd. J har en liten tendens att bli lite överengagerad i sina kompisar. Men sen satte hon honom på plats genom att bli sur på honom. Sen så satt J där på golvet och gav henne leksak efter lekssak :). Kan säga att hon visste vad hon ville. Så J fick leka av sig och jag fick en pratstund. Kan gott säga att man behöver lite vuxenprat.


Efter det lilla besöket var det dags för lite mat och sen gick vi ner till öppnaförskolan. De har bara öppet en liten stund på torsdags eftermiddag. Men det räcker gott så att J fick leka av sig lite. Min dotter ( kommer att benämnas A) fick också leka av sig lite. Hon lärde sig en ny sak också. Nu kan hon kana bakåt på mage :). Snart kommer jag att behöva jaga henne också :).


Min dag var dock inte slut där utan när min sambo kom hem så var det dags att hjälpa till på gymmet. Även idag stod det bodypump på schemat och det kändes så bra. :) Nu ska jag njuta av kvällen. Hoppas att du gör detsamma :)

Av Maria - 27 oktober 2011 20:47

Idag har vi haft fullt upp här hemma. Fick en lite längre sovstund än vanligt då sonen sov till 6.25 Sen har dagen rullat på i snabb fart. Vi hade dock en lugn morgon men sen så tog den fart. Vid 10 tiden fick vi besök av Sofia och hennes lilla dotter :). Kan dock säga att sonen ( kommer kalla honom J hedanefter) är lite svag för denna tjej. Så Han gör allt för att impa på henne. Lite gulligt är det allt men samtidigt så har han lite svårt att kunna släppa saker till henne. Det är ju hans saker. I början var hon lite rädd. J har en liten tendens att bli lite överengagerad i sina kompisar. Men sen satte hon honom på plats genom att bli sur på honom. Sen så satt J där på golvet och gav henne leksak efter lekssak :). Kan säga att hon visste vad hon ville. Så J fick leka av sig och jag fick en pratstund. Kan gott säga att man behöver lite vuxenprat.


Efter det lilla besöket var det dags för lite mat och sen gick vi ner till öppnaförskolan. De har bara öppet en liten stund på torsdags eftermiddag. Men det räcker gott så att J fick leka av sig lite. Min dotter ( kommer att benämnas A) fick också leka av sig lite. Hon lärde sig en ny sak också. Nu kan hon kana bakåt på mage :). Snart kommer jag att behöva jaga henne också :).


Min dag var dock inte slut där utan när min sambo kom hem så var det dags att hjälpa till på gymmet. Även idag stod det bodypump på schemat och det kändes så bra. :) Nu ska jag njuta av kvällen. Hoppas att du gör detsamma :)

Av Maria - 27 oktober 2011 09:05

Ja nu har jag läst ut Strinbergs stjärna och jag kan säga att den inte alls var som jag hade tänkt mig. Började bra men tyckte att den blev konstig mot slutet. Lite som att författaren ville att det skulle sluta. Ja den var ju i alla fall inget som Da vincikoden som den jämförs med. Någon annan som har läst den? Vad tyckte ni?


Ja men nu är det dags för nästa bok. Någon som har ett förslag på någon bok som jag kan sätta tänderna i?

Av Maria - 27 oktober 2011 08:47

Måste bara berätta om passet igår. Fick rycka in lite snabbt för att hålla i ett Bodypump pass. Det var inte på mitt vanliga gym utan jag hjälpte till på ett annat. Föresten är Intruktör för sportlife. kan vara lättare att veta ;).


Men i alla fall. Tiden var lite knapp och jag började med att ha tagit fel batteri så det fick jag ju snabbt byta och då får man ju lite mer tidspress på sig. När det är sådana lägen så brukar ju allt krångla men inte igår. Deltagarna var med helt och hållet och tog verkligen i och lyssnade. Förutsättningarna perfekta och jag känner att jag kan ge så mycket. En härlig kännsla infinner sig och man bara kör. Allt blir nästan helt perfekt eller ja det känns så bra som det bara kan bli :). Det bästa av allt är att man fortfarande lever på känslan. Idag har jag ett pass till fast det är på mitt vanliga gym. Satsar mot toppen idag också :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej jag heter Maria. Skriver om hur jag får ihop barn, träning, scrapbooking...ja allt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

besöksstatistik

Besökare

Länkar

RSS

Digitala stämplar gratis


Ovido - Quiz & Flashcards