Tankizar

Alla inlägg under december 2011

Av Maria - 6 december 2011 19:39

Då var man igång igen.

Kändes så härligt att zumba loss idag. Nu börjar man komma in i rörelserna. Man känner av vilka muskler som jobbar och det har jag inte riktigt gjort innan. Sen så svettas jag. Det känns lite konstigt när det rinner längsmed ryggen. Kanske låter konstigt men för den som inte har svettats knappt något innan så är detta vad man kämpar efter.


Allt känns så bra just nu när det gäller träning. Måsste bara ge mig iväg ut i spåret igen och ta tag i min jogging. Lite kyla ska ju inte få hindra. Men i många fall gör den ju det. Dags att få in hjärnan på rätt våglängd igen. men är på väg. Har orken och känner mig lättare.


Det är ju bara hjärnan och tankarna man har där. Positiva tankar gör allt mycket lättare.

Minns inför min första tjejmil så läste jag en artikel av Jonas Colting. Han skrev om tankens kraft och hur stor den är. Varje gång han sprang så tänkte han snabbt och lätt. Det var hans mantra....snabbt och lätt. Testade det och det gick bättre. Man orkar så mycket mer


Så testa du också.


Snabbt och lätt


/ Maria

Av Maria - 6 december 2011 13:00

Äntligen kunde vi ta oss ner till öppnaförskolan igen. Märkte att J verkligen hade saknat det.

Det var roligt att träffa de andra föräldrarna och prata av sig lite. Både J och A lekte med sakerna och J blev extra glad när hans kompis Jonas kom. De har inte träffats på över en vecka så det var mycket bus och lek :). precis som det ska vara.


Fick med oss gruppfotot som vi tog för en månad sen och det blev även några singelfoton också.

efter att vi varit på öppnis så åt vi på thai resturangen. Jonas och hans pappa skulle dit så vi gjorde honom sällskap. Kände att jag behövde umgås lite mer med en vuxen och J ville verkligen fortsätta leka lite med Jonas. men så mycket lek blev det inte men lite mat i magarna. Jag och Jonas öräldrar sitter ungefär i samma sits. De känner ingen här heller. fast de kommer ifrån belgien och har hela sin släkt där. Jag har ju min familj 2 timmar bort så det går ju inte att jämföra men samtidigt är det ju lite lika.


Trevligt var det i alla fall :). Nu sover båda mina goingar så jag får lite egentid.

Inte alltid de sover samtidigt så man får ta tillvara på den här tiden.

Stora frågan är dock. Vart ska man börja??


/ Maria

Av Maria - 5 december 2011 10:06

Jag och sonen passade på att julpyssla lite medan A tog en liten förmiddagslur :).

inget svårt eller komplicerat utan jag tryckte bara ner nejlikor i en apelsin. Men J ville så gärna vara med och hjälpa till så det fick han ju såklart.


Han prövade först själv att trycka ner nejlikan i apelsinen men det var för svårt och då gav han mig nejlikorna istället. Han var så glad över att få hjälpa till :)


Full fart med att försöka trycka i nejlikan :)


   

Här har han fått en liten klisterlapp på näsan. Så gjorde man ju när man själv var liten, man tog det lilla klistermärket på apelsinen, clementinen och satte på näsan.  Den sitter faktiskt kvar i detta nu.


Vad för julpyssel har ni hittat på??


/ Maria

Av Maria - 4 december 2011 22:00

Glömde ju att berätta att min lilla skrutta har fått sin första tand.

Den bröt igenom nu igår.

Märkets inte alls någonting på henne att det var någonting sånt på g. Fast hon var ju fullt upptagen med sin ögoninflamation. Men den är ju hon helt frisk ifrån nu :)


/maria

Av Maria - 4 december 2011 21:12

Haft lite idétorka och så kan man ju inte riktigt skapa när man har lust.

Men här är i alla fall ett litet kort.

 



/ Maria

Av Maria - 4 december 2011 19:15

Lyckades knåpa ihop ett pepparkashus igår.

Fuskade lite och köpte lösa delar så det var bara att limma ihop det med socker och sen göra valfi utsmyckning.


Idag fick den glasyr och godis på taket. Med tanke på att det är mitt första egna hus som jag gör. Någonsin så är jag nöjd.

Nu ska den få stå i glasskåpet och om några veckor kommer jag göra ett tomtelandskap. Kommer en bild på den färdiga scenen. Men här har ni i alla fall hur huset blev.

 

Lite bomull i skorstenen som rök och lite florsocker som snö. 

Inte helt fel för att vara första gången som sagt :)


/ Maria

Av Maria - 4 december 2011 17:24

Det är vad man kan säga om nya kvartalen i både Bodypump och RPM.

Har nog inte varit med om två så starka releaser på en gång. oftast brukar det ju vara den ena eller den andra som är bra men båda är verkligen helt grymma. Man kan verkligen köra gärnet i båda passen.


Sen så känner jag att jag är mer och mer taggad. Det går lättare på träningen och man orkar mer när man tränar.

Magiskt tycker jag :). Kan det ha att göra med en viss viktnedgång. Har ju inte vägt så här lite på flera år. Så nu njuter jag verkligen.


Nu har man två pass att plugga in för det är releasdags på gymmet om ca två veckor.

Öva,öva, öva.


/ maria

 

Av Maria - 3 december 2011 20:55

Är verkligen så glad nu. Ställde mig på vågen hos mamma och pappa, nej har ännu inte skaffat en egen.

Vad visade då denna??

Jo minus 1,5 kg. Så på en månad har jag gått ner 4 kilo.

inte alls illa. Utan är så nöjd med mig själv.

Nu ska jag fortsätta några veckor till och sen vara lite sparsam under Julen. Men Under jul så ska jag bara njuta utan att behöva  tänka på någonting angående vikt osv.


Imorgon blir det i alla fall kvartal i Bodypump och RPM. Jippi :)

Presentation


Hej jag heter Maria. Skriver om hur jag får ihop barn, träning, scrapbooking...ja allt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

besöksstatistik

Besökare

Länkar

RSS

Digitala stämplar gratis


Ovido - Quiz & Flashcards