Tankizar

Alla inlägg den 3 december 2011

Av Maria - 3 december 2011 20:55

Är verkligen så glad nu. Ställde mig på vågen hos mamma och pappa, nej har ännu inte skaffat en egen.

Vad visade då denna??

Jo minus 1,5 kg. Så på en månad har jag gått ner 4 kilo.

inte alls illa. Utan är så nöjd med mig själv.

Nu ska jag fortsätta några veckor till och sen vara lite sparsam under Julen. Men Under jul så ska jag bara njuta utan att behöva  tänka på någonting angående vikt osv.


Imorgon blir det i alla fall kvartal i Bodypump och RPM. Jippi :)

Av Maria - 3 december 2011 20:25

har inte haft några nya inlägg på några dagar men har haft fullt upp. Igår skulle jag och sambon på 30 års kalas. En av mina äldsta vänner fyllde 30 år och han bor nere i skåne. Så vi fick packa blien tidigt för att åka till mamma och pappa. De hade lovat att ta hand om barnen och de skulle sova där en natt.


Sagt och gjort. Avresan gick vid åtta på morgonen och vi var framme vid 10. A blev lite ledsen när hon fick syn på mormor. Hon är ju inne i den magiska åldern nu när man märker av främlingar och det kan ju vara lite skrämmande. Men efetr ett tag gick det bra. Hon sonnade och vaknade sen ovh var riktigt glad. J var glad större delen av tiden de var där så inga problem där inte. Men det visste vi.


Jag och L-I ( min sambo) åkte iväg ner mot skåne och passade även på att stanna till lite för att inhandla nya skor. Får ju passa på när inga barn är med. De tycker inte att det är så roligt med skoutprovning. Jag fick tag på ett par nya stövlar som passade perfekt till min nya kläning :). Kunde inte varit bättre.


Vi var i alla fall nere i skåne och kunde checka in på hotellet halv fyra. Ja vi tog lyxen att bo på hotell nu när vi skulle vara barnfira en natt.

Sen var det bara att göra sig iordning för kalaset. Det skulle firas på en båtklubb i domsten så vägbeskrivning behövdes. Det hade kommit några släktingar till Erik ( min vän) och det var folk som kom när ni anlände också. Så vi var inte först och inte sist.

Kalaset var trevligt. Det bjöds på dricka mat och tårta. Erik och hans fru har en son på 2 år och väntar nu tillökning. Så det ska bli så spännande att få se vad det kommer att bli :). Det är i stort sett bara jag och L-I som vet om något än. Det är faktiskt lite roligt att veta något som nästan ingen annan vet.


Av oss fick Erik ett troll som var en jägare med en hund och sitt gevär. Erik är nämligen jägare så detta passade honom mycket bra. Det blev mycket prat och lite bebisflörtande. Fanns både en 3 månaders och en 5 månaders bebis där. Man saknade verkligen sina barn mer. En lugn kväll blev det i alla fall.


På kvällen blev jag dock väldigt trött. Men försökte ändå att stanna kvar så länge som möjligt. Men vi var tillbaka på hotellet runt halv 10 och somnade väl nästan med en gång. Vi var lika trötta båda två och lyckades sova till kvart i9.

Har aldrig hänt tidigare och vi trodde båda att vi skulle vakna vanlig tid. Kroppen ställer ju in sig på att vakna en viss tid och det är ju när barnen vaknar. Men idag fick vi verkkligen sova ut. LYX :)


Hotellfrukosten var god så som en hotellfrukost kan vara. Sen var det bara att ta sig tillbaka till mamma och pappa för att hämta barnen igen.


Så det blev en snabbvisit i skåne. Mycket bilkörning och jag saknade mina barn hela tiden.

Det är bra att sakna.


Nu ska jag njuta av kvällen hemma. Borta är bra men hemma är bäst.


/ Maria


 

Presentation


Hej jag heter Maria. Skriver om hur jag får ihop barn, träning, scrapbooking...ja allt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

besöksstatistik

Besökare

Länkar

RSS

Digitala stämplar gratis


Ovido - Quiz & Flashcards