Tankizar

Alla inlägg den 8 december 2011

Av Maria - 8 december 2011 20:48

Det är mycket koncentration på jul just nu. Så även här så bloggande är ju inte direkt högsta prioritet.


Har i alla fall lyckats hälla upp glöggen på flaskor. Fyra och en halv stycken blev det så ca 7 liter glögg.

Hoppas nu bara att den är god :)


Har även gjort lite mer julgodis. Choklad- och apelsin fudge och kola. Fudgen blev bara så god. Har inte gjort den innan så man var ju tvungen att smaka en liten bit ;). Med kolan kan man bara konstatera att den blev lite för mjuk. Hade den fått koka bara några minuter till så hade den blivit perfekt.

Kan bara säga att koka kola är inte min grej. Lyckas aldrig få den bra. Förra året gick det inte alls fick slänga två satser och då gav jag upp. men i år går den ju i alla fall att äta.


Till helgen ska jag försöka få bakat lite lussekatter och pepparkakor. Får se var man hittar tiden.


Var nere på öf med barnen idag. Det bakades lussekatter där och J vågade efter en stunds funderande gå fram och testa. Han tyckte att det var så roligt så han var superkoncentrerad :)

Fina lussekatter blev det i alla fall :)


Ha nu en bra kväll.

Jag ska skriva färdigt julkorten. Ytterliggare några saker att pricka av på listan ;)


Ta hand om er


/ Maria

Av Maria - 8 december 2011 18:58

Nu håller A på att få ytterliggare några nya tändre. Det finns inget godare just nu än att tugga på mammas fingrar. Hårt biter hon så det gör riktigt ont och den där lilla första tanden är ju bara så vass. Men en nöjdare liten flicka får man leta efter. Får bara hoppas att det inte påverkar hennes sömn.

Har ju inte gjort det hittills så varför nu. Jaja man får se.


/ Maria


Presentation


Hej jag heter Maria. Skriver om hur jag får ihop barn, träning, scrapbooking...ja allt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

besöksstatistik

Besökare

Länkar

RSS

Digitala stämplar gratis


Ovido - Quiz & Flashcards