Tankizar

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2011

Tur....

Av Maria - 28 oktober 2011 20:01

ja det är så jag känner det just nu. Man har tur som bor här och har ett bra bvc till sina barn. Fick reda på av min mamma att en gammal klasskompis till mig fick sitt andra barn tre veckor innan mig. Hon fick en fin liten flicka. Jag och hon umgås inte men våra föräldrar gör det. Så nu ringde min mamma till mig och frågade hur många läkarbesök vi gjort med A. 2 svarade jag och sen frågade hon vad de kollade då. Ja reflexer, fontanell och så trycker de hårt på magen för att känna så att det inte finns några cystor och så kollar de ju höfterna. Jaha sa mamma då har du det bra. Nu ska du få höra. Den här klasskompisens lilla flicka har inte fått två läkarbesök. Hon har inte ens fått ett. De kollade bara höfterna på henne när hon var tre månader och det var en bvc sköterska som gjorde det. Kompisen började att bli lite orolig förr dottern som inte kunde hålla huvudet själv och vid tre månader börjar de ju bli relativt stabila. Så de hade frågat bvc angående detta. Svaret var att detta var inget ovanligt utan det är olika för olika barn. Ja det köper man ju så de väntade. Men dottern blev inte starkare och så blev hon tröttare och tröttare så de tog kontakt och frågade igen. Men de fick samma svar och nu var den lilla flickan 5 månader. Lite tid gick igen och nu gick de direkt till läkare på lassarettet och de konstaterade att den lilla flickan hade b12 brist. Nu är hon snart 8 månader och har precis lärt sig att hålla huvudet själv och hon har också börjat att hitta sina händer. De vet inte vilka skador hon fått. Är verkligen så hemskt och man känner verkligen att man har det bra här med sina barn. Minsta lilla man är jätteorolig får man komma in och de tar en titt. Verkligen bra. Men det ska inte gå till så..tycker så synd om den lilla flickan.


Mina tankar går till henne och hennes familj.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 24 september 2012 11:53

Trots att jag är sjuk, ja nu är jag på bättringsvägen.  Ingen feber idag :) Så gjorde jag en blåbärspaj a la Lchf.   Riktigt god blev den och passar alla.       Vill du göra den så kommer receptet här :)   Blåbärspaj med apelsin ...

Av Maria - 24 september 2012 07:52

Åt skinka med färskost, ärrtskott och lite gräslök till frukost idag. Såg det i en tidning och det verkade gott. En vanlig dag skulle det inte räcka som frukost för mig men nu när jag är dålig så har jag ingen direkt matlust och då var det perfekt. A...

Av Maria - 23 september 2012 15:41


Ligger just nu i soffan och försöker skriva på ett skadat tangentbord.     De flesta tangenter tog sonen när han gick loss på det med en sked för ett år sedan. Men i redags hade tydligen inte deras pappa full koll så det rök några till *suck*....

Av Maria - 20 september 2012 20:33


Det år inte helt enligt planerna denna vecka träningsmässigt i alla fall. Men det blir ju så ibland och yttre påverkan så som sjukdom kan man ju inte riktigt styra. Jag själv är inte sjuk men det började igår med att sonen fick 39.8 i feber :( ...

Av Maria - 18 september 2012 22:17

Ska först och främst säga att jag älskar min mamma så mycket. Just nu är hon här för att passa barnen imorgon då barnens förskola har stängningsdag. Vilket är så snällt av henne. Men tänk att allt blir så konstigt när hon är här. Allt ska röras o...

Presentation


Hej jag heter Maria. Skriver om hur jag får ihop barn, träning, scrapbooking...ja allt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

besöksstatistik

Besökare

Länkar

RSS

Digitala stämplar gratis


Ovido - Quiz & Flashcards