Tankizar

Alla inlägg den 2 juni 2012

Av Maria - 2 juni 2012 21:37

En vanlig lördag för mig.

Idag började sambon med att åka bort till sina föräldrars gård.

Han skulle hjälpa till med att mjölka korna så att hans bror kunde åka ut och slå gräs.


För min del blev det till att åka till gymmet när sambon kom tillbaka.

Dags att dansa med mina små showkidz barn :)

Är inne på andra gruppen nu. En liten sommarkurs på bara 5 veckor och idag var en toppendag.

Har en medhjälpare på de passen som heter Malin och jag vet inte vad det var men hon skratta eller försökte hålla sig för skratt vilket såg så komiskt ut att jag också skratta.

Tur att det bara är barn för de skratta också :)

Roligt hade vi i alla fall   


Sen var det dags för de vuxna att få sig en genomkörare.

Malin var med även på detta passet, då som deltagare. 

Men med samma resultat. Hon stod och skrattade så jag fick verkligen INTE titta på henne för då skulle jag börja också :)

Jaja de var bara en sån förmiddag. Bland de bästa på länge med det bästa humöret på länge :)


 


Passet gick kanon och alla jobbade SÅ bra. 

Blir så imponerad varje gång man märker att de tar sig en bit längre utanför sin bekvämlighetszon.

Resultat väntar runt hörnet :)


Väl hemma så blev det arbete i trädgården.

Jag klippte gräsmattan och sambon grävde i växthuset.

A låg inne och sov en sund och J var hos farmor och det är då man får passa på :).


Vi har lie mer jord som ska in men resultatet kommer att bli bra. Bättre än innan i alla fall :)


 


Utanför har jag börjat med ett litet land där vi ska ha krusbärs och vinbärsbuskar.




Vi har mycket kirskål (säkert felstavat) i våra land vilket tar 2 år att få bort om man håller området övertäkt. Så i med tidnigns papper och äckbark. Så får man hålla tummarna sen.


Passade också på att skörda mina rabarber. Har tänkt det ett tag men det har bara inte blivit av.

Ja 3 kilo blev det allt så fram med saftmajan så var det bara att låta det klara sig själv.

Nu har vi lite saft i alla fall ;)


 

   


Flaskan ska min mamma få då jag och barnen åker dit imorgon.

Ignorera den "fina" handstilen bara.


Nu ska jag packa det sista inför morgondagen :)


// Maria

Presentation


Hej jag heter Maria. Skriver om hur jag får ihop barn, träning, scrapbooking...ja allt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

besöksstatistik

Besökare

Länkar

RSS

Digitala stämplar gratis


Ovido - Quiz & Flashcards